סאגת קפה וינה 2 (סיפורים ומתכונים) קפה וינאי של השף אינה גרטן

קטגוריה: מַשׁקָאוֹת
מִטְבָּח: אוֹסטְרִי
סאגת קפה וינה 2 (סיפורים ומתכונים) קפה וינאי של השף אינה גרטן

רכיבים

קפה אספרסו 6 כוסות של 30 מ"ל
סוכר 3 כפית
תמצית וניל (סוכר וניל) כפית אחת
מים חמים 1/4 כוס
קוביות קרח 2 כוסות
גלידת גלידה או קפה 4 כדורים גדולים
קקאו לפיזור קינוח

שיטת בישול

  • וינה היא לא רק הבירה המוזיקלית, אלא גם בירת הקפה של אירופה. ואם אתה לא רואה את חייך בלי קפה וטיולים, אתה בהחלט צריך ללכת לעיר זו כדי ליהנות מאווירת הקפה. עם זאת, אתה צריך להיות מוכן: לדעת מה לשתות, איך לשתות, איפה לשתות ואיך לתקשר עם מלצרים וינאים ואוהבי קפה.
  • תושבי העיר רכשו משקה שהם מעבירים את אלילם ואת מסורות השתייה אותם הם מכבדים כמעט כמקדש. אבל לא כולם יודעים מה וינה עצמה נתנה לקפה.
  • בינתיים נקבעו כאן כמה מהמסורות של שתיית קפה. למשל, בווינה הוגש קפה יחד עם קצפת. ובתי קפה וינאיים הם שהכניסו אופנה לשולחנות קפה עשויים עץ ושיש, כמו גם כיסאות מעוגלים, שיצרו מישל טרונה הצרפתי. תכונות אלה הפכו לאופייניות לכל בתי הקפה האירופיים, בהם תוכלו ליהנות מהזמן עם כוס קפה.
  • מאז פריחתם של בתי הקפה הווינאים בתחילת המאה ה -20 ועד ימינו, שוררת אווירה בורגנית-דמוקרטית מיוחדת במפעלים אלה, המלצרים בדרך כלל ידידותיים לאוסטריה ושמחים להציע למבקרים גבינת קוטג 'או שטרודל תפוחים, ממתקים בעבודת יד, עוגות מהפה "מוצרט" "(הבאנו אלטרנטיבה בשבילו בצורת עוגה" פראג ") וקפה ארומטי. וינה המודרנית מציעה אפשרויות רבות לבתי קפה, מסעדות, בתי קפה וברים, ומגוון עצום של משקאות חמים שכולם אוהבים. ולאן שלא מסתכלים, בכל מקום יוגש קפה על מגש כסף מסודר עם מים קרים בכוס ועליו כף - בווינה שמים לב לפרטים כאלה. בנוסף, בבירה האוסטרית ממוקם מוזיאון הקפה, שם תוכלו ללמוד הכל על ההיסטוריה של המשקה הזה.
  • וינה, כמו כל בירה אירופאית אחרת, מלאה בכל מיני מפעלים בהם מטיילים ותושבים מקומיים יכולים ליהנות מזמנם ולהתמכר למאכלים טעימים. יחד עם זאת, בווינה יש, אולי, יותר מכל מקום אחר באירופה (למעט אולי פריז), מפעלים מפורסמים עם מבקרים מפורסמים. "Frauenhuber" היה מקום מועדף על מוצרט, פרויד ביקר לעתים קרובות ב"לנדטמן ", פגישות סודיות של הבולשביקים נערכו ב"מרכז", שם, על פי כמה סיפורים, ליאון טרוצקי ביקר כל הזמן. בית הקפה "סאכר" נתן את השם לעוגה המפורסמת, ו"יוליוס מיינל "- לאחד מסוגי הקפה.
  • ביקור בבית הקפה המרכזי הממוקם על הרנגגאסה יהיה הרפתקה אמיתית. ראשית, מכיוון שקשה מאוד למצוא אותה - אין זה מקרה שבאותה תקופה המוסד נבחר על ידי הבולשביקים כמקום הפגישות החשאיות שלהם. שנית, בית הקפה מרשים בארכיטקטורה ובפנים שלו. פיתוחי טיח על התקרה, ספות ירוקות, עמודים מאסיביים, מלצרים רציניים - הכל נראה כאן מלכותי. שלישית, לעתים קרובות כאן אתה יכול לשמוע נאום רוסי לא פשוט, אלא את "קלינקה-מלינקה", "קטיושה" ו"עיניים שחורות "המהמם - בערבים במרכז מופיעים מוזיקאים מברטיסלבה, אשר רואים מבקרים ממדינות ארצות ברית המועצות לשעבר וחשה את הקרבה הסלאבית, כהרף עין "מתעוררים לחיים".כשנכנסים לבית קפה וינאי, זה לא מספיק רק לדעת איזה קפה אתם רוצים. יש להקפיד על כמה כללים כדי לא להיעלב ולהיראות כאל אנאלפבית אנאלפבית בקפה.
  • אל תבקשו מהמלצרים קפה טבעי ("eine Tasse Bohnenkaffee"), שכן וינה מגישה קפה טבעי אך ורק.
  • במילה "קפה" הלחץ צריך להיות על ההברה השנייה.
  • בווינה, תשכחו מהמושגים "סיר קפה" ו"ספל קפה "(" ein Kannchen Kaffee ") - הם פשוט לא קיימים כאן. כוסות בבתי קפה וינאיים הם משני סוגים: גדולים ("גרוסן") וקטנים ("קליינן").
  • אם תרצה לקבל קפוצ'ינו, בקש מהמלצר את "Kaffee mit Schlagobers". עם זאת, יש ניואנס: למוקה או אספרסו יש להזמין את הקרם בנפרד.
  • להזמין רק קפה ("קפה") מהמלצר של בית קפה וינאי זה כמו לומר פשוט "יין" או סתם "חפיסת סיגריות" בחנות טבק.
  • יש לומר כי הדרגתיות בשם כלי הקפה בווינה היא כה מגוונת, כי לאחר שהגיעו לחו"ל, חובבי הקפה האוסטרים העניים נתקלים באי הבנה בהזמנת הזן המועדף עליהם ו"הגודל המועדף עליהם ", המאשר שוב אמון ב"אי התאמה מקצועית "מוחלטת של בתי קפה זרים ...
  • איפה עוד אפשר להציע לך תפריט עם 20 סוגים של משקה זה? ומה ההבדל בין פיאקה, פרנציסקנאר ומלאנה וינאית קלאסית? והר אובר אמיתי - כך מכנים בתי קפה בבתי קפה מלצר בסגנון שחור אלגנטי - ועליו לדעת את ההעדפות של כל רגיל. האם הוא אוהב חום או קפוצ'ינר כפול, עם סוכר או משקאות חריפים, עם חלב, שמנת, קצף חלב או אולי ... עם ביצה? כן, כן, ואפשרות כזו מתקיימת. ובבית קפה אחד בתחילת שנות ה -90 הם אפילו הציגו כרטיסי צבע מיוחדים עם 20 גוונים חומים, לפיהם המבקרים יכלו לבחור את צבע הקפה שלהם עם חלב! בבתי קפה טובים מביאים קפה על מגש כסף עם כוס מים ומעליו כף, כדי להעביר את כל זה בלי להפיל אותו זו אומנות מיוחדת!
  • עבור המקומיים, כוס קפה בבית הקפה האהוב עליהם היא הרגל יומיומי מועדף וחיוני. גבירותיי מקסימות בגיל הפרישה עם מניקור ותסרוקות ללא דופי נפגשות עם חברים על כוס קפה כדי לבלות את הזמן בחברה, רבותי מכובדים לוגמים את המשקה האהוב עליהם, ומשליכים מבטים מבודדים בגלל העיתונים הטריים שזמינים תמיד בחינם כמעט בכל בֵּית קָפֶה. אנשי עסקים נפגשים על כוס קפה כדי לדון בקצרה בעניינים אקטואליים. עוברים ושבים, שמהלכים עם כלביהם, מגיעים גם לכאן. בסך הכל תוכלו לראות פרוסה שלמה של החברה הווינאית בבתי הקפה.
  • כדאי לדבר על חטיפים ועוגות המוגשים בבתי הקפה של וינה בנפרד, מכיוון שנושא זה הוא בלתי נדלה.
  • הנושא מתחיל כאן: סאגת קפה וינה 1. (סיפורים ומתכונים) שוורצוואלדר קפה
  • בהמשך לנושא הקפה הווינאי, והנושא הזה הוא בלתי נדלה, ברצוני להציע מתכון מהשף אינה גרטן, מחברת ספרי בישול רבים ואישה די נשמה. המתכון נוסה פעמים רבות.
  • הכנה
  • - הכינו אספרסו, הוסיפו סוכר, וניל ומים חמים לבלנדר. מערבבים היטב.
  • - שים קרח בבלנדר ושבר אותו עם קפה למצב שייק, מסה עם גבישי קרח הומוגניים קטנים בקפה. אל תפריע!
  • - חלקו את התערובת לארבע כוסות.
  • - הוציאו את הגלידה מהמקפיא, אם היא "אלון" מאוד בעקביות, הכניסו אותה למיקרוגל למשך 15 שניות, גררו את הכדורים בעזרת כף גלידה מיוחדת והכניסו לכוסות. מפזרים אבקת קקאו מעל.

הערה

בחלק הקודם, שהוקדש לקפה וינאי, הבטחתי לדבר על האיש שלימד את אירופה לשתות קפה. הנה כמה דברים נהדרים בנושא זה.

ראשית כמה עובדות מהביוגרפיה של גיבורנו - יורי פרנץ קולצ'יצקי - "האיש שלימד את אירופה לשתות קפה". יורי נולד בקולצ'יצ'י (כפר ליד סמבור שבאזור לבוב, באותה תקופה השייכת לחבר העמים) במשפחה האצילית של קולצ'יצקי-שלסטוביץ '.בצעירותו הוא הצטרף לניתוק הקוזאקים של זפורוז'יה, ובמהלך אחד הקמפיינים הלא מוצלחים הוא נלכד על ידי הטורקים, שם הצליח ללמוד באופן מושלם את השפה הטורקית, את אורח חייהם ואת מנהגיהם של הטורקים, והתמכר גם ל קפה. לאחר כופרו משבי על ידי סוחרים סרבים, עבד כמתרגם בבלגרד, בסניף של חברת הסחר במזרח אוסטריה. יש לציין כי בנוסף לטורקית קולצ'יצקי שלטה רומנית, גרמנית, פולנית והונגרית.
אז, 1683. בפיקודו של הגדול ויזיר קארה-מוסטפא, הצבא הטורקי מצור על וינה. מתנגדים להם 16 אלף חיילים בפיקודו של הרוזן רודיגר סטארמברג. כידוע, האויב החשוב ביותר של הנצורים הוא הזמן. זה קרה גם הפעם, והזמן היה בלתי נמנע במיוחד: בווינה החל רעב, לא רק אזרחים, אלא גם חיילים, ואפילו ראשי ערים, שכבר היו מוכנים למסור את העיר לטורקים, נכנעו למצבי רוח דקדנטים. קולצ'יצקי הציע את תוכניתו לעזור לווינה, שהייתה לצאת מהעיר לעזרה. וסטארמברג ראתה בתוכנית זו את ההזדמנות האחרונה להציל את העיר מחורבן. לאחר שסיפק לקולצ'יצקי מכתבים המבקשים עזרה לקיסר ליאופולד הראשון ולדוכס לוריין שארל החמישי, נותן סטארמברג מחרוזת למסע מסוכן.
וכך ב- 13 באוגוסט 1863, קולצ'יצקי, יחד עם משרתו, שהתחפש לבגדי טורקיה ושר שירים טורקיים, התקדם דרך עמדות הטורקים, במהלך בדיקות שהתחזה לסוחר שהיה אחראי על אספקת מזון לצבא הסולטאן. הם הצליחו לעבור את החבורות הטורקיות ללא תקריות, אך באחד מכפרי הדנובה בקולצ'יצקי כמעט תושבים מקומיים הרגו אותו, בטעות לטורקי אמיתי. כתוצאה מכך, המכתבים נמסרו בהצלחה, יורי העביר את מכתב התשובה של צ'ארלס החמישי לווינה, ולאחריו בוטלה ההחלטה למסור את העיר.
חודש לאחר מכן, ב- 12 בספטמבר 1683, ריסקו הכוחות הפולניים-אוסטרו-גרמניים בפיקודו של מלך פולין יאן השלישי סובייסקי את הטורקים בקרב הידוע כיום בשם "וינה". רשויות העירייה העניקו לקולצ'יצקי סכום כסף גדול, פטרו את חברתו ממסים במשך 20 שנה והציגו בית ברובע ליאופולדשטאדט היוקרתי. בנוסף, הוצע ליורי לבחור חלק מהגביעים הטורקים שנתפסו. וקולצ'יצקי בחר - 300 שקיות קפה לאוהב כזה של משקה ריחני היו הפרס הטוב ביותר.

מרגע זה מתחיל הקמפיין של קולצ'יצקי להכיר את הווינאים לקפה. יורי נשא אישית קפה בכדים ברחובות וינה, לבוש בבגדים טורקיים - זה היה אחד ממסעות הפרסום המשמעותיים הראשונים שלו. כמובן שלא הכל התנהל בצורה חלקה בבת אחת: הווינאים לא אהבו את המרירות והעוצמה של המשקה החדש, יתר על כן, כשזכרו את הטורקים השנואים, שתיית המשקה המסורתי שלהם נראתה בלתי מקובלת. עם זאת, יורי אפילו לא חשב להפסיק. לאחר ניתוח המצב, החל להתנסות במתכונים להכנת קפה כדי להחליק את מרירותו. ראשית, ניסיתי להמתיק אותו בדבש, ובהמשך - להוסיף חלב וסוכר. זו הייתה הולדתו של מתכון הקפה הווינאי האגדי.
שנה בדיוק לאחר המיון שלו, ב- 13 באוגוסט 1864, פתח קולצ'יצקי את בית הקפה הראשון בווינה (אגב, זה היה רק ​​בית הקפה השלישי בכל אירופה), בבית שנתרם לו על ידי רשויות העיר. שהתחיל להיקרא "הבית מתחת לבקבוק הכחול" ("Hof zur Blauen Flasche"). הבעלים של בית הקפה הזה שירת את המבקרים באופן אישי, כשהוא תמיד מתלבש בבגדים טורקיים.
🔗
🔗

צ'וכונדרוס
Ooooooo: swoon: כמה זה טעים.
אני שמח לקחת את זה לפחים
התרשמתי
ראדה-דמס
צ'וכונדרוס, תודה!!! טעים, הם עשו את זה כמה פעמים, אבל אתה רק צריך להגיש אותו מייד, אחרת הקרח נמס, אפילו לא הצלחתי לצלם אותו. עדיף לא להגזים עם כמות הקרח, מכיוון שכדאי שתקבלו שייק קפה, לא מים.
טומנצ'יק
קפה, גלידה .... טעים! תודה על המתכון. ובכן, החיבור הוא מעל לכל שבח
vedmacck
לכן אני אוהב את יצרנית הלחם, זה נועד לשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, בטעמים של טיולים היסטוריים ורשמים אישיים. ראדה-דמס, תודה
72
[img] https://mcooker-enm.tomathouse.com/gallery/albums/userpics/115011/IMG_20150215_182123.
תודה רבה על המתכון! עשיתי את זה בתרמומיקס מיד עם האורחים: מהיר, אלגנטי, פשוט, אבל לא בנאלי! ותודה מיוחדת על ההיסטוריה! האורחים אירחו את הסיפור הזה במהלך תהליך הבישול. באופן כללי, התברר שזו הופעה טעימה קטנה!
ראדה-דמס
72, יוליה! כל הכבוד! אפילו בתרמומיקס !! אני כל כך מרוצה שהכל הסתדר והיית מרוצה! תודה רבה שעצרתם לשתף את התוצאה, אולי מישהו אחר בשל למתכון הזה! תודה ! ומזל טוב על ההרשמה לאתר!
72
ישבתי זמן רב בין השיחים, אך מפלגתיות איננה השיטה שלנו - כל כך הרבה יופי נותר בגבולותיו של מטבח אחד. אני רק אעסוק בצילום - יש לי הרבה מתכונים ל- AF ו- Ourson5015 ולצורות נורדיות ...

כל המתכונים

© מקוקר: המתכונים הטובים ביותר.

מפת אתר

אנו ממליצים לך לקרוא:

בחירה ותפעול של יצרני לחם