לחם רוצח. על הסכנות שבגלוטן (פאניפרין)
השתלבותה של רוסיה בכלכלת העולם הפכה את האדם לחישובים מועילים כמו סופרמרקטים ומזון מהיר לאדם הממוצע. ויחד איתם, החלו הרוסים ללמוד על מאכלים מהונדסים, בשר הורמונלי, השמנת יתר, אלרגיות ומחלות צליאק.
על המחלה המסתורית האחרונה, עליה ידוע הרבה במערב, אך עדיין מעט ידוע בארצנו, נהוג שלא להתפשט. משום מה מאמינים כי רק ילדים חולים בכך וכי היא עוברת בתורשה, וכי אדם הסובל ממחלה מוזרה זו אינו יכול להרשות לעצמו לאכול לחם.
מחלת הצליאק הייתה זו שגרמה לירידה בצריכת הלחם ברחבי העולם. היו הצהרות ש"לחם הוא רעל ". רעיון זה קשה במיוחד עבור רופאים רוסים, מכיוון שבמוחו של אדם רוסי הלחם הוא כוח חיוני, ומסורות האפייה שלנו הן מהעתיקות ביותר. קשה מאוד לרוסי להאמין ברעיון שאם אתה אוכל לחם, אז אתה קמל ומתכופף, חושף את עצמך לסיכון לחלות בסרטן או להיות סטרילי. מבחינתנו לחם תמיד היה בריאות ותינוקות בכפר קיבלו פירור לחם במקום פטמה והם גידלו גברים חזקים ורודים-לחיים ללא שלשול ועצירות, ללא דיאתזה ואלרגיות אסטמטיות. אז מה קרה? מדוע פתאום הלחם החל להרוג אנשים?
כדי להבין מדוע רופאים רוסים אינם ששים כל כך להאמין בקיומה של מחלת צליאק, יש לזכור כי הרעל במקרה זה אינו לחם, אלא כל המוצרים המכילים גלוטן. לכן, בכל העולם המתורבת, יחד עם המוצרים הרגילים המכילים גלוטן, תמיד יוצעו לך מוצרים נקיים ממנו. כמובן שהם יהיו יקרים פי כמה. רק שגלוטן נכנס לחיינו והרעיל אותו באמצעות לחם. רק לחם רוסי מעולם לא היה רעל, אך הוא יכול להפוך לאחד. לשם כך יש לו כעת את כל האפשרויות.
אבל קודם אתה צריך לומר את האמת לגבי מחלת הצליאק. ההשפעה ההרסנית של הגלוטן התגלתה לראשונה באמצע המאה הקודמת באירופה. הפינים היו הראשונים לשים לב לבעיה זו, תינוקות מתחת לגיל שנתיים נחשפו למחלה. מכיוון שהתסמינים באו לידי ביטוי אצל ילדים, נולד מיתוס על האופי התורשתי של המחלה. במקביל, רופאים כינו מחלת צליאק מחלת מעיים הנגרמת על ידי פגיעה בווילי המעי הדק, מה שמוביל לפגיעה בספיגת המעי. הסימפטומים הנוראים של המחלה: נפיחות, עצירות, שלשולים, בטן ענקית וניוון שרירים - נעלמו אצל חולים תוך מספר חודשים, מיד לאחר שהמחלקות הוצאו מתזונת הלחם. כך הגיעו רופאים זרים למסקנה שלחם הוא רעל. אך מכיוון שניתן היה לפגוע במכת ריסוק לתעשיית התבואה, הופעת המחלה הוסברה לא באיכות הלחם המיוצר, אלא בגנטיקה. תגיד, יש אנשים מוזרים כאלה שסובלים מחוסר סובלנות לגלוטן לחם.
בינתיים, אופים אמריקאים ואירופאים, במקום לשים לב למגמות המדאיגות, המשיכו במאמציהם להכפיש לחם כמוצר בריא. הם עשו זאת, כמובן, לא מתוך זדון, אלא אך ורק מסיבות עסקיות. בשנת 1979 באמריקה, במדינת קנזס, נוצר התאחדות יצרני הגלוטן של החיטה, שקידמה ומכרה באופן פעיל את המוצר של האלף החדש, כלומר גלוטן חיטה יבש - גלוטן.
אם אתה נכנס לעומק המאות ומעלה את המתכונים הישנים של אופים רוסים, אתה יכול לראות שהם העניקו עדיפות לתהליכי חמוצה ותסיסה. לדעתם, ערך הלחם היה בכך שהוא חי, והוא קיבל חיים קצרים - לא יותר מיומיים. מתכונים עתיקים מתארים בפירוט כיצד להתמודד עם התקשות או עובש, הוספת מאלט ופקטין לשמירה על לחות, לציטין, כלומר, ביצים, חומרים משמרים טבעיים בצורת חומצה סורבית ומלחי חומצה פרופיונית. ועם משפט אחד בלבד, בסוף המתכון, שלגמישות בצק הלחם תוכלו להשתמש בתרכיז גלוטן בכמות של 2-3% ממשקל הקמח.
אופים מודרניים מוסיפים 4-6% גלוטן רק כדי לשפר את מבנה הלחם, וכשמפתחים סוגים חדשים ויקרים של מוצרי לחם, כמו עוגיות, מאפינס, וופלים וביסקוויטים - מ -20% עד 40% גלוטן. בהרכב מילוי קמח ומוצרי ממתקים - עד 50% גלוטן לפי משקל קמח. בנוסף גלוטן כחומר משמר מצא שימוש נרחב בהעשרת דגני בוקר מוכנים שילדינו כל כך אוהבים, ביוגורטים ארוכי טווח, בסטייקים, קציצות, מזון קפוא המיועד לטיגון לאחר מכן, גבינות, סרטנים בשר, קוויאר דגים מלאכותיים, גבינות מעובדות, עגבניות שימורי דג, שוקולד ומסטיק.
האמריקאים הם המצליחים ביותר בשימוש בגלוטן חיטה יבש בייצור לחם. במהלך 30 השנים האחרונות, השימוש בגלוטן חיטה יבש באפייה עולמית גדל פי עשרה, בעיקר במדינות המתקדמות עם תעשיות אגרו-תעשייתיות מפותחות. השימוש בגלוטן אפשר לאופים להשיג לחם רכה שניתן לאחסן ולא לקלקל במשך חודשים ללא עלויות כספיות, אינטלקטואליות ועבודות רבות. לטענת האופים עצמם, הדומיננטיות הכוללת של גלוטן באפייה התרחשה אך ורק מסיבות כלכליות. מוסיפים לחם גלוטן על מנת להוזיל את עלות ייצורו, מכיוון שהשימוש בו מאפשר ייצור לחם איכותי מקמח בדרגה נמוכה, וקמח בדרגה גבוהה הוא יקר מאוד.
איכות פירושה פרמטרים חזותיים כגון גמישות, פאר ואחסון ארוך. הרעיון שלחם צריך להיות חי ולא ממולא בחומרים משמרים, לא נלקח בחשבון על ידם. להגנתם, האופים פתחו בקידום הגלוטן כמוצר חלבון בעל ערך חשוב לבריאות האדם ומכיל ויטמינים מקבוצות B, A ו- E. אולם השרביט שלהם, כבר כשהתחילו לדבר באמריקה על הצורך לייצר גלוטן. מוצרים ללא תשלום הם לקחו עם סוחרים רוסים משולשים בקנאות. לפניכם עבודת פרסום של יצרני המאפיות: "ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיות בתעשיית המאפיות מאפשרת כיום לייצר לחם עם תכולת גלוטן גבוהה, השומר על תכונותיו התזונתיות באריזת ואקום מיוחדת עד שנה." והנה עוד, קריר יותר מהראשון: "גלוטן יבש הוא מרכיב טבעי, ולכן אין גבול לשימוש בו כתוסף."
הגבול, למרבה הצער, הוא גם שמו - גוף האדם, שמתנגד, נלחם ומסרב למוטציה, ומפנה אדם לסבל לא אנושי. גזים, צואה עוברית, כיבים בחניכיים אפטות, אובדן לובן בשיניים, התכווצויות שרירים, כאבי מחזור, נפיחות, אמנוריאה, אנמיה, אנורקסיה, כאבי מפרקים, עצירות, דיכאון, בעיות התנהגות, שלשולים, דרמטיטיס, פוריות אצל גברים ונשים, כללי חולשה, חולשת שרירים, אוסטאופורוזיס, הקאות, השמנה או להיפך, ירידה במשקל, בטן רעועה - כל אלה הם סימנים למחלת הצליאק. במהלך 40 השנים האחרונות, מחקר קליני על המחלה זעזע את הרופאים.
מכיוון שגלוטן הוא חלבון שאינו מסיס במים, הוא אינו מתמוסס לא רק במים, אלא גם במלחים.כאשר הגלוטן בגוף האדם הופך להיות עודף, הוא נסתם במעי הדק, כמו מלט, דבק את הווילי המשובח ביותר שלו, וגורם לניוון של המעי הדק. במצב זה, המעיים אינם מסוגלים עוד לספוג ויטמינים או חומרים מועילים אחרים, המוזכרים בעלוני הפרסום של "אופים מתקדמים".
תוצאות מחקרים של מדענים אוקראינים שזיהו צורות סמויות של המחלה וכינו אותה מחלת צליאק אילמת, כך נראה, עשויות לרדת לעיתים מכירות התבואה. ויאצ'סלב פרדרייה, גסטרואנטרולוג אוקראיני וראש המחלקה לטיפול בפקולטה מספר 1 של האוניברסיטה הלאומית לרפואה. א. בוגומולטס הכחיש את הטענות לפיה צליאק היא מחלה תורשתית. הוא הצהיר כי בשנים האחרונות מחלת הצליאק הפכה למחלה הנפוצה ביותר של המעי הדק, הפוגעת באנשים בכל הגילאים, בעיקר בקרב מבוגרים בגילאי 20 עד 70. מחלה זו נדירה בקרב צרכני לחם מתחת לגיל 20.
המסקנות אליהן הגיעו מדענים אוקראינים מצביעות על כך שהגלוטן מצטבר בגוף האדם במשך שנים רבות וגורם לפתולוגיות קשות שרופאים אינם יכולים לקשר לגורם האמיתי. על פי מדענים אוקראינים, למחלת הצליאק יש תסמיני מעי רק ב -30% ותסמינים שאינם מעיים אצל 70%. בנוסף, היא מתחפשת למחלות אחרות כגון סוכרת מסוג 1, הפטיטיס, קוליטיס, דלקת פרקים, גידולים ממאירים, לימפומות תאים, ריכוך עצם, סרטן הלוע וסרטן המעי הגס והמעי הדק. הרפואה המודרנית אינה מוכנה לסיבוב אירועים שכזה. אך באופן הטרגי ביותר, אין קשר ישיר בין צריכת מזונות המכילים גלוטן לבין תסמינים קליניים, כמו למשל עם אלרגיות. במילים אחרות, אם ילד אוהב לחמניות מזון מהיר, גבינה, שוקולד, נקניקיות, מסטיק, ואז להיות מבוגר, הוא יכול לחלות, למשל, בסרטן המעי הדק. ואין זה סביר שרופא מסורתי יוכל לקבוע שהגורם לכל הוא גלוטן.
לדברי ויאצ'סלב פרדריי, הגלוטן הפך לרעל כתוצאה משינוי חד בתזונת האדם ובאקולוגיה. נזק לדפנות המעי מוביל לחוסר סובלנות ללקטוז, סוכרוז, מפריע לתהליכים מטבוליים וגורם לשיכרון. בקיצור, על ידי חיזוק המעיים שלכם עם גלוטן, בקושי תוכלו לצפות שהאוכל שאתם אוכלים יעבוד עבורכם. סביר להניח שזה גם יהפוך לרעל.
למרבה המזל, רוסיה איננה מדינה אגרו-תעשייתית מתקדמת, ולכן הנחשלות שלה במקרה זה שיחקה לטובת בריאות האומה. לחם רוסי, בעיקר בשל העובדה שהוא עדיין לא הפך למצרך, אך ממשיך להיות מוצר חברתי, ניתן לאכול ללא סכנת חיים. כל מי שהיה בחו"ל יזכור היטב את המחץ על שיני הלחמניות "הפלסטיקיות" הנוראיות האלה, חסרות הטעם וחסרי הריח, שאתה לועס כמו נייר, או את המראה של לחם הטוסט הפרוס הזה ואקום, חסר חיים ולא עובש חודשים. כל מי שגר הרבה זמן בחו"ל, זוכר כנראה את הבלילה לביבות בבקבוקים מיוחדים, שלא מתקלקלת חודשים מחוץ למקרר, וקמח גלוטן על מדפי הסופרמרקט, שממנו יוצאי רוסיה מנסים לשווא לבשל לחמניות רוסיות טבעיות , עוגות חג הפסחא ושנגי.
משווקים רוסים "מתקדמים", ככל הנראה שלא מודעים להשלכות החמורות של חשיפה לגלוטן על גופם, משדרים על פריצת דרך בשוק הלחמים הרוסי ו"מהפכה צרכנית "בפלח שוק זה. לאחר שנפלו לאופוריה, ככל הנראה בציפייה לרווחים, הם צופים גידול במכירות הלחם הקפוא ברוסיה בהערכות השמרניות ביותר עד 30% בשנה. הם קוראים למפיקים גדולים, כלומר מאפיות, להתמקד מחדש בטכנולוגיות מערביות וייצור לחם ממוצרים מוגמרים למחצה המוקפאים לפלח ההמונים. לדעתם זה יעזור לרוסיה הצפופה להתקרב למערב ולהפוך למעצמת תבואה תרבותית.מה מצפה לצרכן הרוסי כאשר הלחם הופך לסחורה בארצנו? התשובה ברורה מאליה: שום דבר לא טוב.
בנוסף להשפעות המזיקות של גלוטן על מעי הרוסים, יש להתנצל על מתנצלים על לחם סינטטי מעבר לים כי באמריקה ובאירופה צריכת הלחם הולכת ופוחתת מדי שנה, ומספר המסעדות והחנויות ללא גלוטן הולך וגדל. אולי מסיבה זו טכנולוגיות לייצור לחם קפוא ללא גלוטן פורצות לרוסיה במסווה של מודרניים, כך שאנו, שעדיין לובשים עריסות וסנדלים ולושות בצק עם שמרים, נוכל ללמד אותנו חוכמה. רק ברוסיה הצארית נאפה הלחם הטוב בעולם, וסודות אפיית הלחמניות הרוסיות יכולים להפוך ליתרון תחרותי שאין עליו עוררין של האופים הרוסים המודרניים, ולחם לא יהפוך לרעל, אלא כפי שהיה נהוג ברוסיה מאז ימי קדם פעמים, הכל בראש.
מצטער, אני לא יודע לקשר נכון לאתר שממנו נלקח המידע. פורום בסאצ'קה.