מנהל
פרק מספרו של איליה לזרסון "בישול ללא ספרי בישול", במיוחד מספר על היווצרות לחמנייה.

איליה לזרסון, נשיא גילדת השפים בסנט פטרסבורג, מדבר תמיד בצורה מעניינת על בישול ומתכונים קולינריים.
פרק זה מספרו יכול להיות שימושי גם לאופים מתחילים וגם למנוסים. אני ממליץ לקרוא את העבודה עד הסוף.

בצק שמרים ללחם, פשטידות, פשטידות

מדוע קוראים לזה שמרים? לשם מה שמרים? הכל פשוט מאוד: שמרים משחררים את הבצק והמוצרים ממנו רכים ונקבוביים. בצק כזה צריך לתסוס זמן מה, כלומר, השמרים חייבים "לעבוד": הם הופכים את הפחמימות של הקמח עצמו ואת הסוכר שמוסיפים לבצק לאלכוהול ופחמן דו חמצני, האחרון הוא אבקת האפייה של הבצק. הבצק המעורבב במים בתוספת שמרים יתסס, כי עמילן (יש הרבה ממנו בקמח) הופך בחלקו לסוכרים, והם מעבדים שמרים. כך מכינים לחם רגיל - קמח, שמרים, מלח, מים.
ניתן להכין בצק שמרים בשיטות ספוג ולא קיטור. שיטת הספוג היא לא כל כך מסובכת יותר, אלא רק מכינים את הבצק בשני שלבים, אז אפשר לומר שהוא ארוך מעט יותר. מדוע מכינים את הבצק בשתי דרכים? בחלק מהמקרים עדיף לבשל את הבצק בצורה כזו, ובדרך אחרת. הכל כאן לא מסובך במיוחד, אך לפני שנדבר על שיטת הכנה זו או אחרת של הבצק, הבה נבחן, באופן עקרוני, את המונח המוכר "אפייה". על מנת להפוך את הבצק לטעים יותר, עשיר יותר או משהו כזה, מוסיפים לו מרכיבי חמאה - שומן (חמאה, מרגרינות, שמן צמחי וכו '), ביצים וסוכר. ככל ששיעורם של תוספים כאלה גדול יותר, כך קשה יותר לשמרים "לעבוד" בבצק כזה. במקרה זה צריך "לפזר" את השמרים, כדי "לעבוד" בצורה יעילה יותר, "לאמן" אותה. בשביל זה, יש לחלוט. הבצק נלוש בשני שלבים - ראשית מכינים בצק חצי נוזלי מקמח ומים עם שמרים - בצק. בדרך כלל, לצורך הכנת בצק נלקח שליש מהקמח מכמות המתוכננת לשימוש, בערך אותה כמות נוזלים לפי משקל - מים או חלב, שמרים כולם. כל זה מעורב, מסתבר בצק דק. הוא ממוקם במקום חם לתסיסה, במהלכו הבצק גדל מאוד בנפחו. התהליך יכול להימשך שעתיים עד שלוש שעות.
לאחר מכן הוסיפו את יתרת הנוזלים, הסוכר, המלח, הביצים לבצק. ללוש את הבצק, להוסיף חמאה מומסת או מרגרינה וללוש עד שהחמאה מתאחדת עם הבצק. תהליך הלישה הולך במיכלים (קערת אמייל גדולה או פלסטיק) עד לערבוב החמאה, ואז יש להעביר את הבצק למשטח ישר (ישירות על השולחן, קרש עץ גדול), ולהוסיף קמח, ללוש בשתי ידיים . ניתן להפקיד את כל תהליך הבישול (כלשהו, ​​אגב, בצק) בידי מערבל, רצוי כזה שמנגנוןו יכול לספק את התנועה הפלנטרית של להב הערבוב: הוא מסתובב במעגל וסביבו באותו הזמן. כיום קיימות מכונות ביתיות כאלה. על בצק הספוג שלשה להתסיס במקום חמים לפחות שעה וחצי, ואז ללוש אותו ולתת לו לעלות שוב. לאחר מכן, ניתן לעבוד עם הבצק - לעצב ממנו מוצרים.
מכינים בצק בזופארני בצעד אחד, כלומר כל המוצרים מעורבבים בבת אחת. צריך רק לדלל מראש שמרים, מלח וסוכר בנוזל חם, ואז להוסיף ביצים (אם הן כלולות במתכון) וקמח. כללי הערבוב זהים לבצק בצק. הבצק מונח לתסיסה במקום חמים, נלוש פעם אחת לאחר שעה וחצי עד שעתיים, מותר שוב לעלות ולהשתמש.
עכשיו איך לזכור טוב יותר את יחס המרכיבים. עליכם לדמיין את הדברים הבאים: יש לתאם את כל המרכיבים עם כמות הקמח שתשמש להכנת הבצק.
שמרים. בדרך כלל הם לוקחים בין 2 ל -5% (להזכירכם, ממשקל הקמח!) שמרים, במקרה זה אנחנו מדברים על שמרים טריים. באופן אישי, אני תמיד לוקח 3%. המשמעות היא שאם אתחיל להכין בצק מקילו אחד של קמח, אשתמש ב -30 גרם שמרים. אם יש הרבה אפייה בבצק, אני אגדיל את כמות השמרים בחצי. אם אנו מניחים את השימוש בשמרים יבשים, בדרך כלל לוקחים בין 1 ל -1.5% משמרים כאלה. בדרך כלל יש המלצה על אריזת שמרים יבשים. יצרני שמרים יבשים לרוב אורזים את המוצר לשימוש ביתי בשקיות במשקל 10 או 11 גרם, זה רק ק"ג קמח.
מים (חלב). נוזלים לוקחים פי 2.5 פחות מקמח. כלומר, עבור 1 ק"ג קמח - 400 מ"ל מים. זה, כמובן, בערך. הרבה תלוי באיכות הקמח. היחס הזה של קמח לנוזל נכון כשמשתמשים במעט ביצים (הרי בביצים יש הרבה לחות!) וחמאה.

כך:

מרכיב חלק לפי משקל
קמח 1 ק"ג
מים 2/5 לפי משקל קמח
שמרים טריים (או יבשים) 3% (1% יבשים) לפי משקל קמח
חמאה 50 גרם לכל 1 ק"ג קמח
ביצים כ -2 יח '.
סוכר 3 כפות. כפיות
מלח 1 כפית
זכור: ב -1. כף סוכר היא בערך 25 גרם, ומלח בכפית הוא 10 גרם.
בצק בזופארני שלישה טרי דומה לצפיפות של תנוך האוזן בעקביות. זכרו (בדגש על ההברה השנייה!) בעזרת האצבעות את האונה של האוזן (של מישהו אחר?) - זו בדיוק העקביות שצריכה להיות. בצק שמרים מבושל טרי, אך לא מותסס.
מהי "טכניקת" הערבוב? כבר נגעתי בזה מעט, בפירוט רב יותר, אולם כדאי להתעכב על תהליך חשוב. זכרו כיצד ספרי בישול ממליצים ללוש את הבצק: "הכניסו את הקמח לשקופית, צרו שקע בחלקו העליון ושפכו לתוכו בהדרגה: שמרים מדוללים במים חמים, חלב חם, ביצים ...". כלל זה עבר מספר לספר במשך מאות שנים. שימו לב, בשורה התחתונה מומלץ לשפוך נוזל לחלק היבש, ולא להכניס את החלק היבש לנוזל. מה ההבדל? בואו נדמיין ש"הצבנו גבעה ... "וכו 'באופן כללי, שפכנו את החלק הנוזלי לגבעה והתחלנו ללוש את הבצק. ללוש, ללוש, למעוך את תנוך האוזן ולהרגיש שהתגלה בצק צפוף מאוד. איך להיות? נשפוך מים, אך כעת הבצק לא "ייקח" מים כל כך בקלות, הוא יהפוך לדביק על פני השטח ויידבק לדפנות הקערה או לשולחן. אז אתה צריך להוסיף קמח! אבל אחרי הכל, עלינו להפוך את הבצק לח יותר, אנו שופכים מים, אך עלינו להוסיף קמח! אני מתכוון לכך שבטכנולוגיית הלישה הזו, הבצק לרוב מתגלה כצפוף יותר וכמעט בלתי אפשרי לתקן אותו. (להזכירך שכמות המים "שנלקחת" על ידי הבצק תלויה באיכות הקמח, ובמיוחד בכמות הגלוטן שבו, באופן כללי, חלבונים - ככל שיותר גלוטן, הקמח "חזק יותר" ככל שהוא יכול "לקבל" יותר מים).
האם במקרה זה לא עדיף להכין את הבצק בהתחלה לדליל יותר ובהדרגה (!!!) להוסיף לו קמח עד שנגיע לעקביות הרצויה? לכן, הגיוני יותר להכין את כל החלק הנוזלי (מים עם שמרים, סוכר, מלח, ביצים מומסות בו) ובהדרגה, תוך כדי ערבוב, להוסיף תחילה כמות קטנה יותר של קמח, להסתכל על התוצאה ולהוסיף מעט קמח, אם יש צורך. אתה מרגיש את ההבדל? אז תשכחו מ"השקופית "! יחד עם זאת, אני לא קורא לך, הקורא, לקחת את ספרי הבישול "עם שקף" לדאצ'ה ולשרוף אותם בתנור.
אז בדקנו את בצק השמרים הממוצע. אם אנחנו מדברים על בצק חמאה, אז הגדל באומץ: לכ 1 ק"ג קמח, כמות השמרים הטריים עד 45 גרם (יבשה עד 15 גרם), ביצים עד 5 יח ', סוכר עד 100 גרם, חמאה או מרגרינה עד 125 גרם (אל תפחדו מהנתון הזה, לעתים קרובות, אחרי הכל, השמן נארז ב -250 גרם כל אחד, אז זה בדיוק חצי מארז כזה), יש פחות נוזלים - רק 300 מ"ל, אבל השאירו אותה כמות מלח.
בכוונה אני לא נוגע במוצרים הסופיים - פשטידות, פשטידות, כלומר אני לא כותב על סוגיהם וכו '. נושא זה, אם לא עבור ספר נפרד, אז עבור ספר מסוים עם יישום וידאו. אנו מכסים רק את היסודות.
אציין רק דבר אחד: עליכם להבין שכאשר אנו מעצבים את הבצק למוצרים, אנו מעבירים אותו לעיבוד מכני חזק - אנו מרדדים אותו, צובטים אותו וכו '. במקביל, הפחמן הדו-חמצני המיוצר על ידי השמרים מגיע מחוץ לזה. אי אפשר להימנע מכך, אך יש לתת לבצק שכבר נוצר אפשרות לצבור פחמן דו חמצני שוב. מסיבה זו, העוגות והפשטידות שנוצרו עוברות הגהה לפני האפייה, כלומר מחממים אותם כך שהם "יתאימו" ויגדילו את נפחם. הם עושים זאת - שמים את הפשטידות (פשטידות) המעוצבות על תבנית אפייה משומנת ומניחים אותה במקום חם. אם זה לא נעשה, אז, פעם בתנור חם (ותמיד צריך להכניס מוצרים מכל בצק לתנור שחומם מראש), הבצק מתחיל להתחמם, השמרים מתחילים לעבוד בצורה אינטנסיבית להפליא, הבצק עולה במהירות רבה, אך יחד עם זאת הקרום על פני השטח מתייבש, והבצק צומח מבפנים, וכתוצאה מכך הקרום נשבר והתוצרים מאבדים את מצגתם. הקיצון השני אפשרי גם כן - אם המוצרים המעוצבים נשמרים חמים לאורך זמן רב, הם יכולים לעלות, לעלות ואז לקחת ולנשור. זאת בשל העובדה שבקמח ביתי לא תמיד יש גלוטן טוב, קמח הוא לרוב "חלש". לכן, לא כדאי לעכב את תהליך ההגהה.
גובקי
תגיד לי, האם ניתן להקפיא בצק שמרים במקפיא, אחרת הוא נשאר? עד הפעם הבאה? והאם האיכות שלה מתדרדרת לאחר ההפשרה?
מנהל

ואתה מנסה את זה קודם ככה לשימוש https://mcooker-iwm.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=69908.0

ניתן להקפיא
12
מנהל, תודה רבה - מעניין מאוד ואינפורמטיבי.
מלניושקה
גם אני עם שאלה לגבי הקפאת הבצק. אני אוכל מעט מאוד לחם ואינני יכול לאפות פחות מ -400 גרם, אם כי אני תמיד מצמצם את המתכונים ללחם ב -2, או אפילו פי 3, ויש לי את הכיכר הזו במשך 3-4 ימים. כמובן, זה כבר לא סוג הלחם שרוצים לקבל על השולחן כל יום. אז חשבתי להקפיא חצי מהבצק שלוש במקפיא. והשאלה היא: באיזו נקודה ניתן להקפיא את החלק הבלתי מנוצל של הבצק - לאחר התפיחה השנייה, לפני החיתוך? כשאתה זקוק לתנור, להפשיר אותו ולתת לו לעלות פעם נוספת? או שמא יש צורך לנהוג איכשהו אחרת? וכמה זמן יכול בצק שמרים לשכב על לחם במקפיא, האם יהיה באותה איכות?
דודה בסיה
ניסיתם להקפיא לחם מוכן? האיכות בכלל לא סובלת
מלניושקה
דודה בסיה, תודה על תשובתך המהירה. בכנות, כששלחתי את ההודעה ומיד נזכרתי שאפשר לנסות להקפיא מיד את חצי הכיכר, כבר קראתי על כך כאן באתר. אז אני אעשה את זה.
נגירה
מלניושקה , אני מסכים לחלוטין עם דודה בסיי - אני עושה את זה הרבה זמן, כי לא תמיד אפשר לאפות.
כדי שהלחם מהמקפיא יהיה טעים, אתם צריכים
בתחילה - להקפיא טרי ברגע שהוא מתקרר;
שנית - פרוס: פרוסות מפשירות במהירות גם ללא התערבות של מיקרוגל או דוד כפול ישירות על השולחן תוך 10-20 דקות!
שְׁלִישִׁי - אתה זקוק למיכל אטום להקפאה (כשקנית מקרר לפני שנה, חשבתי שהטעם והריח הלא נעימים של המקפיא של מקרר ישן בן 25 נותרו בעבר - איפה שיש! אם אתה קופא שקיות, המוצרים עדיין מקבלים ניחוח-טעם ניכר - קירור ש-או ... זאת למרות שבאופן עקרוני אני לא מאחסן שום דבר חזק במקרר החדש.

וסירבתי להקפיא את הבצק, בתחילת הדרך של המאפייה קראתי על המורכבויות הטכנולוגיות של הקפאה במאפיות: מתברר שגם בבצק הקפוא נמשכים תהליכים כימיים וכך אנו, הקונים, מקבלים את זה בצורה פחות או יותר נפוצה - יתווספו שם חבורה של כל מיני תוספים. ..
מלניושקה
נגירה, תודה על העצה המעשית. מה האריזה ההרמטית שלך? הייתי אמור פשוט לעטוף אותו בשקית רגילה, טוב, אולי בשתי שקיות.ואם זה מיכל פלסטיק או אמייל עם מכסה? איך אתה למעשה מאחסן את הלחם שלך וכמה ימים הוא שוכן במקפיא שלך?
נגירה
מלניושקה

מצטער, לא ראיתי את הפוסט מיד

התשובה היא - צודק לחלוטין, מיכל מפלסטיק ונסגר היטב - זהו זה! חלקם נוהגים לפתוח מעט במקפיא, אם כי בעת הקנייה הם שמו לב במיוחד לטווח הטמפרטורות. סביר להניח שההבדל הוא בחומרי המכסה והתיבה, ומכאן ההבדל בהתכווצות-התרחבות. כאשר משנים את t.

אתה יכול לקנות מיכל אטום באמת - עם 4 תפסים על המכסה, אבל זה לא זול. קניתי את שלנו, "Bytplast", Yegoryevsk (?) תמורת 45 רובל: 3.4 ליטר מידות (HxWxL) 9x18x28. והכי חשוב, שימו לב לחריץ הפנימי (התחתון) סביב היקף המכסה - הוא אמור להיצמד למקומו על שפת הקופסה. בדקתי אותו לראשונה במקפיא - זה לא צץ; האחסון הארוך ביותר - כשעזבתי למשך 3 שבועות והשאיר לבעלי מלאי לחם. שתי חתיכות של בורודינסקי שרדו וטעמן די

וגם עבור אמיילות - לדעתי הכיסויים אינם מיועדים למינוס t (?)

ציטוט: מלניושקה

איך אתה למעשה מאחסן את הלחם שלך וכמה ימים הוא שוכן במקפיא שלך?

לא ממש הבנתי לגבי "מעשית" אם לא לגבי הקפאה, אז בורודינסקי נמצא בבצק החמץ שלי, וזה מגדיל את חיי המדף. כרגע, חתיכה קטנה היא ביום ה -12, כשאפיתי טרי, חשבתי לייבש אותו מהקרוטונים שנותרו, אבל לא היה לי זמן ... והבעל, שנתפס עם חתיכה ישנה, ​​תירץ : הם אומרים, בן כמה? הוא טעים ...
דודה בסיה
אני עוטפת אותו כבר חתוך היטב לפרוסות בכמה שכבות של ניילון נצמד והאיכות בכלל לא סובלת
ירכתי ספינה
ואני בשקיות מיוחדות להקפאת אוכל.
מלניושקה
תודה לכולם על התשובות. עד כה התאמתי שרוול לאפייה, ומעל יש גם שקית רגילה, אבל אני כבר דואגת למיכל פלסטיק נוח עם מכסה טוב.
מלניה
הפניתי את תשומת הלב לעובדה שכולם אופים, אנשי מקצוע, כמו תמיד - המלצותיהם הפוכות מיסודן. המרינה-אגא שאנו מכירים אומרת שחייבת להיות כמות קפדנית בקמח, כפי שמצוין במתכון, ולהוסיף מים ככל שהקמח לוקח. לזרסון, כפי שהבנתי, להפך, אנו מוסיפים קמח לנוזל ככל שהנוזל מבקש ...
מנהל
ציטוט: מלניה

הפניתי את תשומת הלב לעובדה שכולם אופים, אנשי מקצוע, כמו תמיד - המלצותיהם הפוכות מיסודן. המרינה-אגא שאנו מכירים אומרת שחייבת להיות כמות קפדנית בקמח, כפי שמצוין במתכון, ולהוסיף מים ככל שהקמח לוקח. לזרסון, כפי שהבנתי, להפך, אנו מוסיפים קמח לנוזל ככל שהנוזל מבקש ...

הנה הקלפים בידיים שלך
נסה שתי אפשרויות ערבוב בצק שונות:
קמח למים - פוקלבקין, לזרסון
מים בבצק המוגמר - לודמילה

והערך, באיזו דרך יותר נוח לעשות זאת? ומה תהיה התוצאה והאיכות של בצק הלחם!

התוצאה באולפן - כל התגובות והתמונות!
מלניה
לא, מנהל, לא אוכל להיות תומך בשיטה כזו או אחרת בעתיד הקרוב - יש לי מעט ניסיון. אני רק לומד להבחין בניואנסים של הכנת בצק שמרים ...
מנהל
ציטוט: מלניה

לא, מנהל, לא אוכל להיות תומך בשיטה כזו או אחרת בעתיד הקרוב - יש לי מעט ניסיון. אני רק לומד להבחין בניואנסים של הכנת בצק שמרים ...

אני אחכה....
סוויפטה
מנהלתודה על המידע המעניין והשימושי. כל חיי ניסיתי באופן אינטואיטיבי להכין "קמח במים" - זה יותר נוח לי ככה - וכל הזמן תיקנתי את עצמי ...
קוסיה
לאחרונה ערכתי ניסוי כזה "קמח - נוזלי" ו"נוזל - קמח "... אהבתי את האפשרות הראשונה מכיוון שהתהליך מבוקר וצפוי יותר ... קל יותר להשיג את הרכות הרצויה של הבצק.
מנהל
ציטוט: SWIFTA

מנהלתודה על המידע המעניין והשימושי. כל חיי ניסיתי באופן אינטואיטיבי להכין "קמח במים" - זה יותר נוח לי ככה - וכל הזמן תיקנתי את עצמי ...

כמה שימושי לבקר במדור שלי!

אני חוזר רק על שיטת בקרת הבצק הזו בכל ה"קולובוקים "שלי, הדרך היעילה ביותר ללוש בצק, אפילו בתנור קר, התוצאה מעולה!
11
תודה על המידע!!!
מתחיל
ציטוט: מנהל
כמה שימושי לבקר במדור שלי!

אני חוזר רק על שיטת בקרת הבצק הזו בכל ה"קולובוקים "שלי, הדרך היעילה ביותר ללוש בצק, אפילו בתנור קר, התוצאה מעולה!

הוגן לחלוטין!

ברגע שניסיתי להוסיף מים לקמח (חישבתי אותו בצורה לא נכונה) - באופן טבעי רוקדים עם טמבורינות (אפילו הייתי צריך להפעיל את המנה בנוסף).
Irishk @
מעניין שאני לזרסון ואך. אני אוהב את כל המתכונים, את כל העקרונות שלו, הכל מדהים, תלמד ממנו דברים רבים ומעניינים.

כל המתכונים

© מקוקר: המתכונים הטובים ביותר.

מפת האתר

אנו ממליצים לך לקרוא:

בחירה ותפעול של יצרני לחם