אני מציע לך לקרוא איך נאפה ואכל לביבות ברוסיה.
נאפה פנקייק ...
המחבר ס 'Loginov
הנה, לעזאזל, מצאתי על מה לכתוב - על לביבות! הדבר הארור הוא פשוט, לכאורה נגיש לכולם. למרות שאף פעם אינך יודע מה נראה לאיש - למעשה, אפיית פנקייק היא אומנות נהדרת. מישהו יחיה את כל חייו, אבל הוא לא ינסה פנקייק אמיתי, בחושך שלו מטעה לביבות, לביבות, לביבות ומוצרים אחרים של מחשבה לבשל לביבות. כמובן, לביבות הן דבר נפלא, אבל זו לא לביבה.
ראשית כל, לביבות נאפות מבצק בלתי מוגש. בצק שמרים מיועד לפנקייק; קפיר, יוגורט, מי גבינה - לפנקייקים, לביבות ולביבות. וכמובן, שום סודה, נתרן ביקרבונט ללא שינוי ישנו את הטעם ויקלקל את העקביות. כל מה שיש בפנקייק צריך להיות טבעי. רק אז ניתן לאכול פנקייקים בארוחות הבוקר, הצהריים והערב.
פרק 1. ארוחת בוקר
אז אנחנו אופים לביבות. בוא נקום מוקדם בבוקר, בזמן שכולם עדיין ישנים, ונתחיל. קודם כל, אתה צריך לקחת קמח. קמח לפנקייק הוא חיטה, ראשונה וטובה יותר - כיתה ב '(את הפסיכולוג הגבוה ביותר נשאיר לפשטידות). ובטח שלא פנקייק. קמח פנקייק לעצלנים וחסרי יכולת. בנוסף, כבר הוסיפו לו סודה ולכן לא ניתן להשיג לביבות מקמח פנקייק בהגדרה.
לכל קופסת קמח ליטר - כף סוכר ומלח תה. מערבבים, מרוקעים בביצה. ביצה אחת לקילו קמח מספיקה למדי, אחרת הלביבות יתגלו כעשירות מדי ויתחילו להתפורר ממש בתבנית.
ואז מתחיל הרגע המכריע ביותר בהכנת הבצק. לאט לאט, שפכו חלב לקמח ואז מים. נכון - אנחנו לא שופכים קמח לחלב, אלא שופכים חלב לקמח! אנו לשים בצק תלול למדי ובהוספה נוזלית בהדרגה מביאים אותו לעקביות הרצויה. כל הזמן הזה, בלי להפסיק, אנחנו מערבבים את הבצק עם מרית עץ, מטרפה, מזלג פלדה או כלי אחר שימושי. כף אינה מתאימה לעסק זה, היא תתחיל להתכופף ותישבר בקרוב.
סוד הליך זה הוא פשוט. בעוד שהבצק סמיך, פשוט לא יכולים להיווצר בו גושים, מכיוון שהמסה כולה היא גוש אחד גדול. העיקר כאן הוא לא לשמוח את כל הנוזלים בבת אחת, כי אז לא ניתן יהיה להיפטר מהגושים אפילו בעזרת מיקסר. נשים, לרוב, שופכות קמח לחלב, וכתוצאה מכך הן מקבלות כל דבר, אך לא לביבות. וכך, גושים, מבלי שיהיה להם זמן להיווצר, מתפזרים ללא עקבות בבצק, שנבדל מעט מאוד מהם בצפיפות.
פחית קמח של ליטר דורשת כחצי ליטר חלב. כאשר החלב נגמר, המשיכו להעלות את המים עד שהבצק דק מספיק. הוא זורם בקלות מכף, ולא אמור להיות בו שום גושים. רק בצק כזה יכול לשמש לאפיית פנקייק דק באמת.
אחרון, הוסיפו מעט שמן חמניות לבצק - כף או שתיים, ערבבו אותו לשלום והניחו חגיגית על האש.
מחבת הטיפוס היא שיא המחשבה האנושית, והעובדה שאיכותן של מחבתות התדרדרה בהתמדה במאה השנים האחרונות מוכיחה שהאנושות, למרבה הצער, משפילה ובקרוב הומו ספיינס לשעבר ירד לארבע. סוד הכנת מחבתות אמיתיות אבד כתוצאה משתי מלחמות עולם. כפי שכתב פעם ש 'מיכלקוב: "אם לפני כן ייצרו התותחים המונעים על ידי מפעל אחר, היום הושקו מחבתות הטיגון במלוא המהירות." התעשייה התמקדה בייצור אקדחים עם הנעה עצמית, כמובן, לא הצליחה לבסס ייצור של מחבתות איכותיות. בעבר, מכינים מחבת טיגון מעולה על ידי צמח זלאטוסט, ומחבתות נשפכו מברזל יצוק של קסלי.בתחילת המאה יצאו ברזל יצוק מראות ויוצר מחבת אמיתית. במקומות מסוימים שימרו משפחות מחבתות עתיקות, אך אלה האחרונים של המוהיקנים. אז אתה צריך לאפות על מה שיש.
התבנית לפנקייק חייבת להיות נקייה, ולכן תחילה עליה להישרף לפחות. התבניות לא נשטפות, נשרפות. אנו מחממים את המחבת על אש גבוהה, כך שעשן כחלחל מתחיל לעלות ואז שמים אותה מתחת לזרם מים קרים. עמוד אדים עולה, המחבת צורחת, אבל הופכת נקייה. כמוצא אחרון ניתן לחתוך מחבת חמה בכמות קטנה של מלח גס, אך עדיף לא להביא את כלי המטבח החשוב ביותר למצב כזה שאי אפשר לנקות אותו בלי מלח.
נגבו קלות את התבנית השרופה עם חמאה או שומן חזיר. מכיוון שצריך לחזור על הליך זה כל שבע עד שמונה לביבות, עדיף להתכונן אליו מראש. הדרך הקלה ביותר היא לקחת חתיכת שומן חזיר, ולהצמיד אותה על מזלג, לשמן איתה את התבנית. יש שמדביקים חתיכה קטנה של תפוחי אדמה גולמיים למזלג, יוצקים מעט שמן חמניות על צלוחית וטובלים את תפוחי האדמה לתוכה לפני שמנגבים את התבנית. ובמקום שנאפות לביבות לעיתים קרובות, יש אבק נוצות עוף מיוחד. מסיבה כלשהי, בעלי מטאטאים כאלה מעדיפים להשתמש בחמאה מומסת. לא היה לי מקל מטאטא כשנולדתי, אני משתמש בפרוסת בייקון או שמן חמניות על תפוחי אדמה.
וכך, החלק הראשון של הבצק נופל לתבנית החמה. אתה חושב שזו לביבה? - לא משנה איך! הפנקייק הראשון צריך להיות גושי, ולכן עדיף בכלל לא להכין את הפנקייק הראשון. במקום זאת אנו נאפים כמה לביבות קטנות בגודל של מטבע של חמישה קופיק. כמה - זה מספר בני המשפחה שהתעוררו. ומכיוון שהם עדיין ישנים, מכינים רק שתי פנקייקים - לעצמם ולמען הכלב, שמעוניין מאוד לצפות במניפולציות במטבח.
ובכן, מה חסר?
הכלב שמח. היא מאמינה שהתברר שהיא מושלמת ושחסר רק לביבות. אם מישהו משבט האדם התעורר, לאחר שטעם פנקייק של חמישה קופיק, הוא מעיר את הערותיו על מחסור במלח וסוכר. כמובן שהשף יודע טוב יותר מה וכמה צריך להוסיף לבצק, אולם כשהייתי קטן נתנו לי פנקייק זעיר לנסות להקשיב לדעה הלא נאורה שלי, ועכשיו אני עושה את אותו הדבר. מסורת היא דבר נהדר, ולגבי לביבות היא קדושה במיוחד.
החלק השני של טלאי הפנקייק מאשר כי כעת תוכלו לרדת לאפיית לביבות ברצינות. המחבת כבר בוערת וחמה לא לצווחה, אלא לשריקה עדינה, כלומר אם אתה מפיל עליה מים, הטיפה לא מתפשטת על פני השטח החם, אלא עוברת עליה כמו כדור כספית. עם זאת, אם נשמעת צווחה בו זמנית, המשמעות היא שהמחבת מתחממת יתר על המידה, ויש לכבות את האש מעט. גורפים את הבצק בעזרת כף ויוצקים אותו על שולי התבנית. הייתי רוצה לקחת כף גדולה ועץ, כמו אח, אבל היכן אוכל להשיג כזו בתקופה האחרונה, היכן ריקבון, עש ועצב רוח? מצאתי פלסטיק - ובסדר.
כשאופים פנקייקים, כל התנור שייך לטבח. על מבער אחד - מחבת, על שתיים נוספות מכובות, סיר עם בצק וכלי שטוח לביבות. בקרבת מקום חמאה, מומסת, אם אנו פועלים עם אבק נוצות, או סתם חתיכה שהתרככה מחום המטבח.
לכן, שפכו חלק מהבצק על קצה התבנית, הרימו את התבנית ובצעו תנועה סיבובית חלקה באוויר כך שהבצק יתפשט בשכבה דקה על פני כל השטח, אך בשום מקרה לא יזחל לצד. מחבת טובה שוקלת שלושה קילוגרמים, ותנועה זו תצטרך לחזור על עצמה בקצב מהיר כמאה פעמים. מי יגיד עכשיו שאפיית לביבות זה עניין של אישה? כמובן שכפרים רוסיים יש נשים שלג'גטל עם מחבת אינו מהווה נטל, אך עדיין, בכל זאת, בכל זאת ...
באגדות ובפרסומות אומרים ששף מנוסה הופך פנקייק, זורק אותו למחבת. לא משנה כמה ניסיתי, שום דבר כזה לא עבד בשבילי. פעם היה מרית עץ עם קצה משופע כדי להפוך לביבות בבית, עכשיו אני משתמש בסכין, אם כי זה נחשב לצורה גרועה. צייר שתי תנועות טקסיות למחצה לאורך שפת פנקייק האפייה, ואז כאשר המשטח הרטוב והמבריק של הבצק הופך עמום, הסכין מוחלפת מתחת לפנקייק ובשלב אחד המוצר הדק ביותר ועדיין לא אפוי כראוי נזרק אל צד שני. נראה שזה מעט קל יותר מלהפוך פנקייק על ידי השלכתו למחבת.
יש אמרה שלדבריהם, הפנקייק הראשון הוא גושי. אני לא יודע מי המציא את זה, אבל הוא לא ידע לאפות לביבות. אם המחבת נשרפה כראוי, ואז משומנת בשכבת בייקון דקה ומחוממת במידה הנכונה, אם נאפו עליה לביבות של חמש קופיקות, הרי שהלביבה המלאה הראשונה מתגלה כנאה ממש. איש.
הסתכלו היטב במשטח האדמדם של לביבת האפייה. לפני כולכם גוונים זהובים, צהובים, דבש, חומים בהירים. ארור, שטוח לחלוטין למגע, נראה כמפה של מדינה מסתורית, עם הים, היבשות, העמקים ורכסי ההרים שלה. הרבה זמן באמת חשבתי שכל פנקייק הוא מפה של כוכב לכת לא ידוע, עד שיום אחד ראיתי במקרה תצלום של השמש שצולמה בקרני אינפרא אדום. מאז, אני יודע שהאבות הקדומים לא טעו כשכינו את לביבת החיטה כסמל השמש!
מנקודת מבט הכימיה, אפיית פנקייק בקירוב הראשון היא תהליך של הרס פוליסכרידים, וכתוצאה מכך נוצר דקסטרין. מילה יפה, פריכה. דקסטרין הוא קרום, המנותק מכיכר חמה עדיין, ומטגן תפוחי אדמה מתכרבלים בשומן, זהוב הדרגתי של אפונה ספוגה מטוגנת בשמן, פריכות אוורירית של שבבים מיובאים. טיגון הוא אומנות הכנת דקסטרין טעים, אפילו בשר ודגים לרוב נלחמים או מאבקים בקמח לפני שנזרקים למחבת.
העיקר שההרס אינו מגיע לפחמן ולחומרים שרפיים. הביטוי "פנקייק שרוף" לא נחשב ללא סיבה לקללה. אבל גם הבצק שלא אפוי לא כואב. זה נדבק לשיניים ולגושים בבטן, גורם לצרבת ולמצב רוח רע. כדי למנוע התפתחות עצובה של אירועים נשתמש במבחן פשוט (לא בכדי המילים "מבחן" ו"בצק "הן שורש אחד!). בשלוש אצבעות, גע במשטח הלביבה ועשה תנועת פיתול מהירה. פנקייק לא גמור יהפוך לתשעים מעלות, פנקייק מוכן יעשה סיבוב מלא, או אפילו בחיקוי של ז'וז'ה אלמסי יזנק קפיצה של שתיים וחצי סיבובים. מיד, אנחנו זורקים אותו לצלחת שמחכה בסמוך ושופכים חלק מהבצק החדש לתבנית, ומוודאים שהוא לא נופל בצד, אחרת שולי השמש שלנו יעוותו על ידי בליטה אבסורדית.
בזמן שהפנקייק החדש נאפה, יש לנו כמה שניות לשמן את הפנקייק הראשון בחמאה ובמקביל להסתכל עליו מהצד השני. נראה כי הנה אותו דקסטרין, המתקבל באותה תבנית מאותו הבצק, אך התבנית בצד הלא נכון של הפנקייק היא מסוג אחר לגמרי מאשר בחלק הקדמי. מה זה - אני לא יודע, בטח שאף אחד עדיין לא צילם את השמש שלנו בצורה כזו, או שהתצלום הזה עדיין לא נפל לידי חובב פנקייק.
ואז הטבח עובד כאילו על מסוע, פנקייק אחד אחרי השני מונח על המנה ומשחים אותו במהירות בחמאה. ערימת הפנקייק צומחת באטיות ובהתמדה, כמו מגדל בבל. מתעוררים מרוח הפנקייק, מופיעים מטפחים בבית, כולם מביעים שמחה למראה לביבות אפויות, ולכולם יש עבודה.
- שים את זה על השולחן! אתה זורק זמן קצר מבלי להרים את עיניך מהצלחת.
ההתכנסות על השולחן היא באמת עסק של אישה, כי היום המשפחה לא תאכל ארוחת בוקר במטבח, אלא, כמו בחגים, בחדר על מפה לבנה.יש להסיר את המזנון החגיגי ורוזדות הקריסטל לריבה, סירות רוטב חרסינה וכדים לחלב.
- בזה - שמנת חמוצה, - אתה מצווה, זורק מבט מהיר על הכלים הנשלפים, ובזה - שמנת חמוצה עם שום ומלח ... כן, כל כך הרבה שום בדיוק מתאים.
באופן לא רצוני אני זוכר את הסרט "שלושה גברים שמנים" ואת קהל הטבחים הממהר.
- שם בארונית, קבל את המזרק ... שפירושו: מדוע? - זה הכרחי! לא, לא יהיה קרם ...
הטבח צריך גם לפנות מקום - קומקום מונח על המבער החופשי היחיד. בקומקום קומקום גדול מחדירים תה - אנגלית עם עלי כותרת של ברגמוט ופריחת תפוז, או ביתיים - קרסנודר, אליהם מערבבים מראש את מליסת הלימון ואת הדומדמניות.
את שאריות הבצק האחרונות מגרדים לתבנית. הם כבר לא מספיקים לפנקייק שלם, קמטי בצק מטוגנים עם גריל מהודר ומונחים על גבי ערימת פנקייק כמו קישוט מעולה.
גימור הגמר להכנה לסעודה, וערמת לביבות חמות בגובה המלכה מופיעה בחדר האוכל.
-- ארוחת הערב מוגשת! - אף אמן פרובינציאלי לא יכול לומר זאת.
פרק 2. אבותינו לא היו בקרוב
נראה שבספרות הרוסית הכל מסופר כמו על אכילת לביבות; מי מהסופרים תפס אדם רוסי לועס, הוא זכר את הפנקייק. אלכסנדר איבנוביץ 'קופרין אמר הכי יפה על עיסוק זה: "היא אוכלת לביבות חמות כמו אש, אוכלת עם חמאה, עם שמנת חמוצה, עם קוויאר גרגירי, עם קוויאר לחוץ, עם מפית, עם Achuevskaya, עם סלמון צ'אם, עם שפמנון, עם הרינג של כל מיני סוגים, עם שפרץ, שפריץ, סרדינים, סלמון ודג לבן, עם סליפה של דגי לבן ודגים לבנים, עם קציצה וחלב חדקן, סטרלט מעושן, והריח המפורסם מבלה עוזרו.
איך זה מרגיש? אבל זה חלק קטן מהמנות הרוסיות, שאוכלים עם לביבות. פטריות מלוחות (נראה שגיליארובסקי הזכיר אותן), ובכלל, כל הפטריות, מגוון אינסופי של שולחן מתוק, שביניהן זוכרים באופן מסורתי לביבות עם מולסה. ומה עם לביבות עם בצל מטוגן זהוב או צנון שנאפה בדבש? ..
עם זאת, לא, אני אשתוק ... אתה אף פעם לא יודע מה אפשר למצוא בספרות, אבל בסבלנות הנוכחית שלנו אין מספיק עושר לקוויאר גרגירי. מה אנו יכולים לומר על קוויאר מפיות, שעל פי השמועות ניתן לחתוך אותו בסכין כמו גבינה. מה שנמצא במקרר ובמזווה הוא מה שיידון. ואנחנו נעזוב את הליבוט או טברקה סברוגה לרומני פנטזיה.
מה יש על השולחן החגיגי שלנו ביום ראשון? קודם כל זה פאטה. לא נהוג לאכול בשר בשרוואטייד, ובלעדי זה פושקין קרא שומן שרובטידי, אבל אדם רוסי אוכל פנקייקים כל השנה ועם כל מיני חטיפים, ללא יוצא מן הכלל. אז אתה יכול לקנות שפופרת של פטה צפון אמריקאי עם דמות של דודה מרושעת מראש, אם כי הרבה יותר טעים להכין את הפייט בעצמך.
בדרך כלל מכינים את הפאטה בערב, כי בבוקר, כפי שראינו, לא יהיה זמן לעשות את זה. לוקחים קילוגרם של כבד בקר, חותכים לחתיכות דקות רחבות ומטגנים בתערובת של שומן ושמן חמניות. מרתיחים קילוגרם גזר. מקלפים קילו בצל, ואם אתם חובבי בצל מטוגן, אז מטגנים אותם באותה תערובת. אנחנו לוקחים שום לפי הטעם. ואז אנחנו מעבירים את כל זה דרך מטחנת בשר. מוסיפים מלח, פלפל שחור, כל מיני תבלינים ביד נדיבה. ועלה הדפנה כל כך נחמד לנסוע דרך מטחנת הבשר יחד עם הכבד. מערבבים היטב את הפטה ומתבלים בחמאה מרוככת. כמות החמאה משתנה בין אחת לחמש אריזות, וחלקן מכניסות עוד יותר, אם כי זה כבר לא משחה, אלא שמן כבד. אנחנו שוב לשים, מכניסים את הקערה למקרר, ובבוקר, לפני שמתחילים לאפות לביבות, אנחנו מוציאים כך שהפטה יספיק להתרכך וניתן יהיה לסחוט אותו בקלות מתוך מזרק השמנת.
עכשיו הפטה בקערת סלט הזכוכית בוהם מתגאה במקום ליד הלביבות. והמזרק, שכבר התמלא, מחכה שהיד חסרת הסבלנות תלחץ על הבוכנה.
לא בכדי נזכר קופרין בסימניות המשולבות בצורה מורכבת, בשילובים אלה מסתתרת הלהט. הפטה משולב ברוטב שמנת חמוצה (שמנת חמוצה, מלח, שום כתוש, פלפל שחור) או חזרת, שמדולל גם מראש עם שמנת חמוצה. את כל זה הכינו הטבחים, בזמן שהמאסטר היה מאובזר על מחבת הטיגון. לחזרת יש לי כלי קטן ויפה מיוחד בבית, שנקרא המילה הלא מאוד אופונית "חזרת".
אלה, כביכול, מרכיבים הכרחיים. ואם זה באמת קורה בשרובטידייד, כלומר, כאשר התכה עוברת לאורך הנבה, יכול להיות שיש בקלות איזה קוויאר התכה זעיר בבית. רק בעת השחתת ההיתוך, הניחו בצד את שקיות הקוויאר הזעירות, ואם הקוויאר הוא לפחות מחצית מצנצנת המיונז, אז אל תטגנו אותו, אלא תמליחו. כמה טיפות של מיץ לימון, מעט מלח, ואז מערבבים את הקוויאר עם כפית, ואם אפשר, בוחרים סרט. מוצר כזה לא יאוחסן זמן רב, אך הוא יעמוד בקלות במשך כמה ימים בציפייה לפנקייקים של יום ראשון. כן, זה, כמובן, לא קוויאר אחוב, אלא מה לעשות אם מעולם לא ראיתי קוויאר אכוב בחיי ואפילו לא יודע מה זה.
דג מעושן חם, אותו יש לשבור לחתיכות קטנות וקוויאר חצילים מעבר לים יכול להתאים לשולחן. הכל טעים עם לביבות.
עם זאת, הפסיקו לדבר, הלביבות מתקררות!
כולם התיישבו ליד השולחן, כל אחד מושיט את ידו ולוקח פסטה של לביבות. וכאן כדאי לעצור ולספר איך כדאי לאכול לביבות.
בשאלה זו, לאור בהירותה הנראית לעין, עוקפת לחלוטין בספרות, והרי פנקייק הוא לא רק אוכל, אלא מאכל פולחני, ותרבות אכילת הלביבות חוזרת אלפי שנים רבות. לביבה עגולה עשויה מבצק בלתי מצות היא עתיקה בהרבה מלחם; היא נאפתה על אבן חלקה המוטבעת בתוך האח של אדם פרהיסטורי. זהו מוצר מקודש, סמל לשמש וחיים מספקים ומוצלחים. זה חטא גדול לחתוך פנקייק בסכין או לנקב אותו במזלג; זה אומר לפגוע בשמש, לגנות את כל העם לרעב ומחלות. "לעזאזל זה לא אלום - אתה לא תדבק על קלשון", אומר הפתגם. לפני מאה שנה אדם שהחליט לחתוך פנקייק הסתכן שהוא יוכה בהימור במקום. ובצדק, אל תאחל צרות לרעך. היום המוסר התרכך, אך עדיין החוק הבלתי משתנה אומר: פנקייק אוכלים רק בידיים! "כדי שתיסחף עד למרפקים ותאכל עד גרונך," - כך נאמר על לביבות. ישנן כפיות על השולחן לכל סוגי המתאבנים, וסכינים ומזלגות נותרים במטבח. הם לא שייכים לכאן היום.
את השאר תוכלו לעשות עם לביבות. מקפלים, סובבים, קורעים, מחלקים את הפנקייק האחרון לשניים. הדרישה היחידה: כל זה חייב להיעשות ביד. כמובן, אני אתאיסט מהודר, המשמעות הקדושה של פנקייק אבדה עבורי, אבל חייב להיות כבוד למסורת.
נתחיל לאכול. שים את הפאטה על פני הפנקייק עם רצועה צרה (כאן מזרק השמנת היה שימושי!), יוצקים רוטב שמנת חמוצה מעל, מכופפים את הפנקייק לשניים ומגלגלים לצינור. בשלוש אצבעות אנו מרימים את הלביבה המגולגלת, מכופפים אותה מעט כמו בומרנג כדי שהשמנת החמוצה שנשפכה בשפע לא תזלוג מהקצוות. אנחנו מביאים את זה לפה ... לא, אני לא יכול לכתוב יותר, אני אלך למטבח ואוכל משהו ...
הפנקייק השני, השלישי, החמישי ... עם בשר מעושן, ויניגרט, עם קוויאר פטריות, עם חצילים, דלעת, דלעת ... אם קופרין לא פירט הכל, אז זה מעבר לכוחי. ושמנת חמוצה, שמנת חמוצה, שמנת חמוצה. פחית ליטר שמנת חמוצה תחצית היום בארוחת הבוקר.
לעזאזל-נ! .. לעזאזל-נ! .. לעזאזל-נ! - דם חם מזמזם במקדשים.
אנחנו דוחים את השינוי הראשון, לוקחים עוד לביבות ומגיעים לממתקים. ריבת אוכמניות מהירה, שצנצנת נפתחה במיוחד לאירוע כזה, ומעליו שמנת חמוצה, הפעם טהורה, ללא שום וחזרת. ענבר זורם של דבש - ושמנת חמוצה שוב ... ותה - מבושל טרי, חם, ריחני. כמובן, בלי סוכר - איזה סוג סוכר כשיש כל כך הרבה ממתקים על השולחן?
בזה אחר זה, בני הבית נופלים מהשולחן, צוללים לנימוס מאושר. עיכול המזון דומה במקצת לנירוונה.
פיו! ..גם אני לא יכול יותר. שום ראש עיר לא יעלה ... ובכן, אולי הפנקייק האחרון, עם חלב מרוכז ושוקולד מגורד.
ככל הנראה, לא תצטרך לסעוד היום.
(ראה המשך "פנקייק אפוי" חלק 2)