מנהל
בצק בשל, בצק נוזלי (פוליש), בצק איטלקי (ביגה)

מתוך ספרו של ד 'המלמן "BREAD"
ג'פרי המלמן הוא אופה מקצועי כמעט שלושים שנה.
במשך חצי מהזמן הזה, הוא היה בעל מאפייה בוורמונט. הוא עבד כמדריך מאפייה בכמה בתי ספר לקולינריה ומאפייה ולימד בצרפת, גרמניה, קנדה, אירלנד, ברזיל ויפן. בשנת 1996 הוא נבחר לקפטן צוות המאפייה האמריקני, שהורכב משלושה אנשים וייצג את ארצות הברית בפריז בגביע העולם du rse de la Boulangerie באפייה. בשנת 1998 הוא הפך למאסטר בייקר מוסמך 76 בארצות הברית. ג'יי המלמן הוא מנהל מרכז המאפייה והלמידה של חברת קינג ארתור קמח בנוריץ '. ורמונט. בתפקיד זה הוא מלמד חודשי קורסים באפייה בכיתה למשך שבוע ועורך אימונים למשך שלושה שבועות במאפיית KingArthur.
בפרק זה נבחן מבחר לחמים המיוצרים באמצעות מוצרים מוגמרים למחצה של שמרים מותססים מראש. אין להכחיש את היתרונות של שימוש במזונות נוחות אלה מבחינת הטעם, חוזק הבצק, שמירת האיכות וזמן הייצור המקוצר (להסבר מלא על היתרונות של מזונות נוחות מותססים מראש, ראה פרק 1, תהליך הכנת הלחם מלישה עד אֲפִיָה).

בפורום, עיין בנושא ד 'המלמן. טכנולוגיית מאפייה מלישה לאפייה
מנהל

מוצרים מוגמרים למחצה של שמרים מותססים מראש
לפני שנדון במפרט הייצור של לחם, יש צורך להבהיר את הסוגים העיקריים של מוצרים מוגמרים למחצה של שמרים מותססים מראש ולהסביר את המאפיינים העיקריים שלהם.

בצק בשל (תסיסה של פטה)
בצק בשל (תסיסה של פטה או תסיסה של פטה) הוא רק חתיכת בצק מקמח חיטה שנשמר מהמנה הקודמת והוסף למנה הבאה. למרות שזה שם צרפתי, האופים משתמשים במוצר הגמור למחצה הזה בכל מקום. ואם הלקוחות שלך ישאלו למה הטעמים של הבגטים שלך כל כך טובים, הם בטח יאהבו את זה יותר טוב אם תגיד שזו תוצאה של שימוש בתסיסה של פטה מאשר האמת הגולמית שהשתמשת בשאריות מהבצק של אתמול - זה לא נשמע נכון. יפה! בנוסף לשיפור הטעם, ברור כי שימוש בכל חלק משאריות האצווה הקודמות עדיף מבחינה כלכלית על פני השלכתם. מבין מזונות השמרים העיקריים המותססים מראש, זה היחיד שמכיל מלח.
בדומה למזונות נוחות אחרים שמרים מותססים מראש, לבצקים בשלים יש אורך חיים מוגבל, בניגוד למתחיל של חומצה לקטית, שניתן לשמור עליו שנים רבות. ניתן לאחסן את הבצק המותסס במקרר לא יותר מ- 48 שעות, שלאחריו נפגעת באופן ניכר יכולת התסיסה שלו. אם יש מספיק מקום במקפיא, ניתן להקפיא אותו, אם כי תוך שבוע פעילות השמרים תפחת, והמוצר הגמור למחצה הזה יבצע את תפקידו פחות ופחות. הקפאה יכולה להיות אופציה טובה לאופה ביתי שאופה בערך פעם בשבוע. המאמץ הנדרש להכנת תסיסה של פטה מהערב לפני האפייה המתוכננת הוא קטן מאוד, אולם משתלם לקבל לחם נהדר בשימוש.

בצק נוזלי (בריכה)
בצק נוזלי בריכה (פוליש) הוא תערובת של כמויות שוות של קמח ומים, בתוספת כמות קטנה מאוד של שמרים (בין 0.08 ל -1%, תלוי משך ההתבגרות של בצק זה לפני לישת הבצק הסופית ו הטמפרטורה בחדר בו מתבצעת התבגרות) ... מכיוון שהיחס בין קמח למים הוא 1: 1, הבצק הפולמי הוא 100% לחות ונראה יותר כמו בצק פנקייק מאשר בצק לחם. מלח אינו מוסף לסוג בצק זה. בתערובת כמו פוליש בצק, פעילות הפרוטאזות (אנזימים הגורמים לפירוק חלבונים) גבוהה למדי. אנזימים אלה עוזרים להגביר את האלסטיות של בצק הלחם, מה שלא רק מקל על העיצוב (אם כי זה עשוי להיות קשה יותר בשלבים הראשונים של התפתחות מלאכת היד), אלא גם מוביל להגדלת נפח הלחם. הניחוח של קערת בצק פוליש בשל הוא משכר - אגוזי-מתקתק עם תווים חמצמצים עדינים. מרקם הבצק אלסטי ומשיי ומעניק תענוג אמיתי לידי האופה. כפי שהשם מרמז, לחלוט זה הוא ממוצא פולני. במקור הוא שימש בקונדיטוריה, אך בסופו של דבר שימש לאפיית לחם, וכיום הוא משמש את האופים ברחבי העולם.

בצק איטלקי (ביגה)
המונח ביגה (ביגה) הוא מונח איטלקי כללי לסוגי בצק שונים. בעקביות, הוא יכול להיות חזק (מ -50 עד 60% לחות) או כמעט זהה לפוליש (עם לחות של 100%), עם כמות קטנה של שמרים. בכל מקרה, אין בצק ביגה מלח - רק קמח, מים ומעט שמרים. מינון השמרים נקבע על ידי טמפרטורת הסביבה וזמן ההתבגרות של הבצק. כמו בבצק פוליש, מינון השמרים בבצק איטלקי הוא בדרך כלל בין 0.08 ל -1%.
מנהל

בישול מאכלי נוחות שהושלכו מראש
התסיסה של הבצק, ככלל, היא 6-16 שעות (תסיסה של פטה, או חיסול זה בדרך כלל חריג לכלל זה, מכיוון שזה רק הבצק שנלקח מהמנה הקודמת, אך ניתן גם ללוש אותו במיוחד האפייה הזו). מערבבים קמח, מים ושמרים במשך 3 דקות במהירות הראשונה. כרגע הפיתוח של גלוטן אינו המטרה, ולכן העיבוד במהירות הראשונה מספיק. כאשר אתה בטוח שכל החומרים מעורבבים באופן אחיד, כבה את המיקסר וכסה את הבצק בניילון כדי למנוע קרום על פני השטח. הבצק מבשיל בטמפרטורת החדר.

חשוב מאוד להכיר את סימני המוכנות: בבצק דבשי בשל, פניו יתכסו בבועות קטנות. למעשה, אתה אמור לראות בועות פורצות דרך פני השטח, המצביעות על כך שהשמרים פעילים. אם יש סימנים לכך שהבצק הנוזלי גדל בנפחו, ואז נפל (ניתן לראות זאת בעקבות הבצק שנדבק לדפנות הקערה), אז עבור הבצק, פוליש הוא הרגע הטוב ביותר. ההתבגרות של בישול חזק וחומר תסיסה של פטה נחשבת להשלמה כאשר פני השטח שלהם קמורים ורק מתחילים ליפול במרכז. המטרה היא שיהיה אוכל מותסס לחלוטין כשהוא מוכן לשימוש בו, ולכן כמות השמרים שהוכנסה תגדל או תפחת בהתאם לטמפרטורת החדר. כמות השמרים הנדרשת להבשלת הבצק הפולישי בתוך 16 שעות בטמפרטורה של 26 מעלות צלזיוס עשויה להיות 0.08% משקל הקמח, אך ב 18 מעלות צלזיוס אותו בצק עשוי לדרוש 0.25% שמרים. גורם נוסף הקובע את מינון השמרים הוא אורך שלב ההבשלה - התבגרות ארוכה יותר מצריכה פחות שמרים. להלן היחס הכללי בין זמן ההבשלה למינון השמרים. יחס זה נקבע לטמפרטורות החדר שנעו בין 21 ל -24 מעלות צלזיוס; אחוז השמרים מחושב למסת הקמח המשמשת במוצר מוגמר למחצה, ולא לקמח במתכון הכללי, והמינון מסומן רק לשמרים דחוסים.

זמן הבשלה, שעות - מינון שמרים,%
עד 8 - מ -0.7 עד 1.0
עד 12 - מ -0.3 עד 0.6
עד 16 - מ 0.1 ל 0.25

בבחירת חלק מבצק שלישה מלאה לשימוש כבצק בשל במנה הבאה, חלק זה מכיל את המינון המלא של השמרים - זהה לשאר הבצק ממנו נלקח המוצר הגמור למחצה הזה. לכן, סוג זה של מוצרים מוגמרים למחצה מוגמרים נבדל לקטגוריה נפרדת. אם לא מתכוונים להשתמש בבצק בשל תוך כ 6 שעות, יש לקרר אותו. כתוצאה מחשיפה ממושכת בטמפרטורת החדר, הבצק יאבד לחלוטין את כוחו, מכיוון שהוא מכיל כמות גדולה של שמרים. תנו לבצק הלישה לעמוד בטמפרטורת החדר כשעה להתחלת התסיסה, ואז קמטו כדי לסחוט בועות גז והצננו במקרר את המוצר הגמור למחצה. יש לקרר אותו במהירות האפשרית ואז ללוש פעם או פעמיים תוך מספר שעות מההבשלה. כאשר משתמשים במוצר חצי גמור במנה חדשה, יש לקחת בחשבון את טמפרטורתו בעת חישוב טמפרטורת המים הנדרשת לבצק הסופי.

כמות השמרים הטריים המשמשת במזונות נוחות מותססים מראש נקבעת על 0.2% לכל המתכונים בפרק זה. זה תואם לעיתים קרובות למסה של כ -3 גרם. בנוסף, לצורך עקביות, כמות השמרים של מזונות נוחות מותססים מראש מתבטאת בקילוגרמים, גם אם זה אומר משקל כמו 0.007 ק"ג כמו במתכון בגט פוליש. כדי להסביר את ההמרה של קילוגרמים לגרמים, כדאי לעשות זאת באמצעות הדוגמה של המתכון לבגט על פוליש. כדי להמיר קילוגרמים לגרמים, הכפל את מספר הקילוגרמים ב- 1000 (אם יש צורך ב 0.007 ק"ג שמרים למוצר מוגמר למחצה במתכון בגט בפוליש, זה הופך ל 0.007 • 1000 = 7 גרם). הקשיים הגדולים ביותר מתעוררים בעמודה "1 ק"ג: בבית, מוצרי מאפה בדרך כלל אינם מיוצרים בכמויות המצדיקות את השימוש בשמרים טריים דחוסים, ולכן שמנים יבשים מיידיים מצוינים גם במתכונים. במתכון לבגט על פוליש בעמודה "לכל ק"ג", כמות השמרים המיידית הנדרשת לבצק היא 0.2 גרם. ברור שאי אפשר לשקול במסה כזו במדויק בבית. פתרון: השתמש במעט שמרים מיידיים עבור המוצר המוגמר למחצה, שים לב במיוחד לטמפרטורה ולזמן, והקפד בזהירות על סימני מוכנות הבצק. לדוגמא, אם מוצר מוגמר למחצה מבשיל תוך 10 שעות, וספרתם על 16 שעות, השתמשו בקורט שמרים קטן יותר בפעם הבאה או הניחו את הבצק במקום קריר יותר לתסיסה. לעומת זאת, אם אתה רוצה שמוצר מוגמר למחצה יבשיל תוך 12 שעות, אך במהלך תקופה זו הוא אינו זז, בפעם הבאה שהצביטה שלך צריכה להיות מעט גדולה יותר או שהמקום להבשלה יהיה חם יותר.

מנהל

השריית דגנים
בחלק מהמתכונים בפרק זה משתמשים בתבואה נפוחה. השריה גורמת לשעועית קשה לטעום טוב יותר, מפחיתה את נטייתם להפריע להתפתחות פגר הגלוטן במהלך הלישה, וגם מפחיתה את נטייתם לשאוב לחות מהבצק לאחר הלישה. על מנת להשרות את התבואה בצורה קרה, אתה רק צריך לרוקן אותה במים, לערבב הכל יחד ולכסות את המיכל בניילון כדי למנוע אידוי. השרייה חמה מתבצעת באמצעות דגנים קשים במיוחד שאינם מתרככים היטב במים קרים (למשל גרגירי חיטה או דוחן). במקרה זה, הביאו את המים לרתיחה ושפכו אותם על התבואה, ואז ערבבו וכסו כמו להשריה קרה. לעתים משתמשים במלח בהשריה כדי להפחית את הפוטנציאל לפעילות אנזימטית שעלולה להוביל לטעמי לוואי בגרעין הספוג. הדרך הקלה ביותר היא להשרות את הדגן מיד לאחר לישת הבצק. ניתן להשאיר את שני המוצרים המוגמרים למחצה בטמפרטורת החדר עד לאצווה הסופית.
מנהל

לישת בצק
כל החומרים מונחים בקערת לישה. ישנם כמה יוצאים מן הכלל: למשל, כאשר כלולים במתכון מרכיבים כמו צימוקים או אגוזים, הם מוסיפים בסוף המנה. יוצא מן הכלל נוסף הוא לישת בצק בטכנולוגיית אוטוליזה. במקרה זה, מלח ובצק בשל, אם משתמשים בו, אינם מוסיפים בתחילת האצווה. כשמשתמשים בלישה ספירלית, לישה במהירות הראשונה נמשכת כשלוש דקות לערבוב מלא של כל המרכיבים בדקו את לחות הבצק ובצעו התאמות במידת הצורך על ידי הוספת מעט מים או קמח. המתכונים מאוזנים, אך ייתכן שיהיה צורך בהתאמות קלות. לדוגמא, במזג אוויר רטוב מאוד, כדאי להקטין מעט את כמות המים לבצק כדי לפצות על הלחות הנוספת בקמח. עדיף לא להוסיף קמח אלא אם כן הכרחי לחלוטין, מכיוון שזה ישנה את שיעור המלח הכולל במתכון. מומלץ לבדוק גם את טעמו של בצק המלח בשלב זה - אם הוא התפספס בטעות. לאחר שווידאתם שהבצק הוא בעל עקביות נכונה, העבירו את המיקסר למהירות השנייה ולשו במשך כ -3 דקות עד להשגת התפתחות גלוטן מתונה. התפתחות מלאה של גלוטן בלישה פירושה חמצון יתר של קרוטנואידים, מה שיוביל לאובדן טעם חיטה וארומה וצבע שמנת האופייני ללחם איכותי. על מנת להשלים את תהליך היווצרות חוזק הבצק מבלי לאבד צבע וארומה, יעיל יותר ללוש את הבצק במהלך התסיסה, ולא ללוש עד שהגלוטן מתפתח במלואו. ישנם כמה יוצאים מן הכלל הדורשים זמן ערבוב שונה במהירות שנייה. הראשונה מביניהן היא לישה של הבצק בגרגירים ספוגים: זה עלול לקחת עוד 30 עד 60 שניות של לישה, מכיוון שהבצק מתפתח מעט לאט יותר בנוכחות גרגרים נפוחים. היוצא מן הכלל השני הוא השימוש בשיטת האוטוליזה, הדורשת ערבוב של דקה וחצי עד שתיים במהירות השנייה בלבד. הבצק מתפתח היטב גם במהלך האוטוליזה, למרות היעדר לחץ מכני, ונדרש עיבוד קצר באופן מפתיע במהירות שנייה להשלמת הלישה. למעשה, אפשר להרוס די מהר את מבנה הבצק אם מערבבים אותו מחדש.

מכיוון שכושר ספיגת המים של הקמח יכול להשתנות באופן משמעותי בהתאם לעונה והטחנה, וכאשר משתמשים בגרגרים נפוחים בגלל אידוי, לפעמים יותר, לפעמים פחות מים הולכים לאיבוד, אי אפשר לציין את כמות המים המדויקת במתכונים. עם זאת, יש לציין שככל שהבצק חלש יותר, התסיסה בדרך כלל טובה יותר, כך נפח וטעם טובים יותר. לרוב, לסוגי הבצק המפורטים בפרק זה אין אחוז לחות מדויק במיוחד - עליכם להרגיש זאת. בכל מתכון אחוזי ההידרציה משמשים יותר כנקודת מוצא, הידיים והניסיון יהיו הנחיה טובה בהרבה.
מנהל

תסיסת בצק
תוצרת חצי מוגמרת חצי מוגמרת בשלה מגבירה את חומציות הבצק המוגמר, מה שעוזר לבצק להבשיל ולהחזק אותו. ניתן לקצר את זמן תסיסת הבצק. בדרך כלל מספיקה שעה עד שעתיים כדי שהבצק יתבגר לחלוטין. אם אחוז הבצק עולה, ניתן להקטין את זמן התסיסה של הבצק בהתאם. סוגים מסוימים של בצק, כמו ג'בטה, דורשים תסיסה ארוכה, ותסיסה של 3 שעות נדרשת כדי למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.
שקיעה היא דרישה מהותית ויש פעולות למבצע זה.
מנהל

מחלק ומתגבש
הבצק למוצרים כמו בגטים מחולק, ככלל, לחתיכות במשקל 300 - 450 גרם, בעוד שסוגי לחם אחרים יכולים לשקול יותר מקילוגרם. לאחר החלוקה, כל חלקי הבצק מעוגלים ומותירים את התפר על מנת להניח אותם על המשטח המקומח, מכסים אותם בסרט כדי למנוע את עליית המשטח.תלוי בעוצמת הטיפול בעיגול ובמאפייני הבצק המסוים, היישון עשוי להימשך בין 10 ל 30 דקות לפני העיצוב הסופי. רוב הלחמים המתוארים בפרק זה הם עגולים או אליפסה (למעט בגטים או ג'בטה), וניתן להכין גם לחם ופח. החסר שנוצר נתון להגהה סופית בסלים מקומחים (באנטונים) או בין קפלי בד האפייה (או בתבניות, תלוי בסוג המוצר). מכסים את החלקים על הבד ברדיד פלסטיק במהלך ההגהה הסופית למניעת שידור. בתנאי הייצור, תהליך הגהה הסופי מתבצע בארונות הגהה מיוחדים עם לחות וטמפרטורה מבוקרים. בעת הכנת לחמניות הם מוגנים על גבי סדינים זרועים קמח תירס גס או סולת ואז נאפים על סדינים או ישירות על אח האבן בתנור.

מנהל

הגהה סופית
ככלל, לחם המיוצר עם מוצר מוגמר למחצה תוסס מראש צריך שעה עד שעה וחצי של הגהה סופית בטמפרטורה של 24-28 מעלות צלזיוס. חלקי הבצק צריכים להתרחב משמעותית ולהיות קלים. הם נטענים בתנור לאחר שהגיעו לכ- 90% מסך הגידול בנפח, כך שהם יכולים "לעלות בכבשן" על ידי חימום מהיר.

מנהל

לחות ואפיית קיטור
חלקי הבצק המרווחים מועברים למסוע העמסה או לאת האפייה, ומניחים אותם בתפר למטה. יש לחתוך לחמים כמו בגטים או כיכרות שנחתכים כמו בגטים (כלומר על ידי חיתוך דק מאוד של פני הבצק) עם סכין גילוח מעוקל המוחזק בזווית של כ- 30 מעלות לפני השטח. יש לחתוך פריטים עגולים וסגלגלים הנחתכים בצורה שונה בעזרת סכין גילוח בעל להב ישר המוחזק אנכית. התנור רטוב באדים לפני ההעמסה ואז שוב לאחר העמסת הלחם. אספקת קיטור למשך 4-6 שניות מספיקה. רוב הלחמים נאפים בסביבות 235 מעלות צלזיוס, עם וריאציות למתכונים בודדים. ברגע שהקרום הוא הצבע הרצוי, פתח את שער התנור וסיים את האפייה באווירה יבשה (זה ייצור קרום דק ופריך). בכיריים ביתיות ניתן לפתוח מעט את דלת התנור באמצעות הכנסת כף מתכת. זמני האפייה של מתכונים בודדים הם למוצרים עגולים במשקל 600 גרם, אלא אם כן צוין אחרת. מאפים מלאים מבטיחים שהלחם מלא בטעם וארומה.

מנהל

אֲכִילָה
כמו בכל הלחמים המיוצרים היטב, יש לקרר לחלוטין את סוגי הלחם הבאים לפני צריכתם. מכיוון שהם עשויים מבצק, הם נוטים לשמור די טוב - אולי לא כמו לחם מחמצת, אבל עדיף על לחם מוגזם מדי. לאחר חיתוך הפרוסות, החזיקו את הצד הפרוס כלפי מטה על קרש חיתוך מעץ. אם בכוונתכם לאחסן את הלחם למספר ימים, עטפו את הכיכר היטב בשקית נייר לאחסון טוב יותר, והכניסו אותה לשקית ניילון. השאירו אותו פתוח חלקית, ואז מעט זרימת אוויר תשמור על קרום הקרום והסרט יעזור למנוע את התייבשות הלחם.
מנהל

הספר מכיל מתכונים ושיטות בישול:

בגט על בצק דופק
בגט בצק בשל
ג'בטה על ביצה בצק חזק
ג'בטה על בצק דופק
לחם כפרי בפוליש
לחם כפרי על בצק
לחם כפרי עם קמח מלא על בצק
לחם מחיטה מלאה על בצק בשל
לחם מחיטה מלאה עם דגנים על בצק בשל
לחם חיטה דורום (דורום) עם דגנים מלאים בבצק נוזלי
לחם תירס על פוליש

אם יש צורך במתכון כלשהו, ​​כתוב - אני אסרוק לנושא זה.
לירוק
וואו! כמה הכל מפורט! תודה!
ניקוסיה
מנהל, טניושה, מריוונה-אוליה שלחה אותי לכאן.איזה חומר! והכי חשוב, בעצם העניין נבחר! תודה לך רומוצ'קה!
מנהל
ציטוט: ניקוסיה

מנהל, טניושה, מריוונה-אוליה שלחה אותי לכאן. איזה חומר! והכי חשוב, בעצם העניין נבחר! תודה לך רומוצ'קה!

אילונה, פגעת! ממך לחם קראתי ישן, נספג - עכשיו אופה ומפרסם בפורום
ניקוסיה
טניה, אני אוהבת אותך! אדווח ממש בשרשור זה! כלומר, עזרה חזותית!
מנהל

Zhdemsssss!
ניקוסיה
שזוף, התגלה משהו לא מאוד עזרה חזותית. הקמח איכזב אותי. הבצק ממש צף. איכשהו הכנסתי את זה לצורה. ובכן, הנה התוצאה.

בצק בשל, בצק נוזלי (פוליש), בצק איטלקי (ביגה)

בצק בשל, בצק נוזלי (פוליש), בצק איטלקי (ביגה)

אבל באופן כללי אני מרוצה. הבצק בגדול היה שונה לגמרי, אבל הריח ...
באופן כללי אחזור.
טטיאן, אם משהו ישתבש, אתה יכול למחוק את ההודעה, אני לא אעלב (לא העזתי לפרסם תמונות במשך 3 ימים). אני כמו עוף Ryaba, אני אביא לך אפילו יותר טוב!
מנהל
אילונההלחם יצא טוב ואוורירי

הבצק התברר כרך מדי, כך שהוא לא מחזיק את צורתו, אפילו לא בצורתו.
במקרים כאלה, אתה צריך לעמוד בבצק עד שהוא גדל פי 2-2.5, ולאפות אותו - אחרת הבצק עלול לצוף.
וצריך לבחור טופס להגהה לפי גודל, כדי שהבצק יישאר בצורה במהלך האפייה, אז הוא לא ייצא, ולא תקבל "פטרייה" כזו על הלחם המוגמר.

אנחנו עובדים הלאה
ניקוסיה
תודה לך טניה, אני אקח הכל בחשבון.
אנחנו עובדים!
ניקוסיה
טניה, זה אני שוב! קבל את הדו"ח!

בצק בשל, בצק נוזלי (פוליש), בצק איטלקי (ביגה)

בצק בשל, בצק נוזלי (פוליש), בצק איטלקי (ביגה)

כמה אני שמח שלמדתי איך לאפות לחם כזה אצלך ואוליינה (MariVanna)! אתה מתחיל ליהנות מהלחם הזה גם בשלב ההכנה, כשאתה פותח את הצנצנת עם הגדול. איך היא מריחה! איזה סוג של מבנה יש לו, שונה לחלוטין מזה של בצק פשוט, שכאשר הוא נלחש, נראה שהוא לוחש מתחת לידיים. אי אפשר ללוש את ביגו, היא שלמות אחת (בזכות אוטוליזה). אני לשה את הבצק בידיים, לאט לאט, זה עוד תענוג. אין צורך לדבר על הניחוחות בדירה כשנאפה לחם, כולם יודעים זאת! וכשאתה מוציא את הלחם המוגמר מהתנור ונושא אותו לשולחן, והוא שופך לך חום ריחני, זהו תענוג נוסף, סיפוק מעשייה שנעשתה היטב, ומהעובדה שברגע זה כל מי שנמצא הבית מושך למטבח. ואם אתה מחכה קצת, אתה יכול לשמוע איך ריצ'רד ברטינט מכנה את שיר הלחם!
באופן כללי, אני שמח! הלחם טעים, אמיתי! תודה לך Tanechka על עבודתך, על כל ניסיונותיך להעביר לנו את כל הדקויות בעניין קשה כמו אפייה.
מנהל

אילונה, הלחם מדהים! ואיזה סוג של x / תנור יש כשלחם כזה יש רוח אחרת לגמרי
פקיות לבריאות!
ניקוסיה
ציטוט: מנהל
כשללחם כזה יש רוח אחרת לגמרי

שונה לחלוטין! רק שמים וארץ. אבל כדי להבין זאת פשוט הייתי צריך לקנות תנור x \! כמובן שהיא גם העוזרת שלי, אבל אפילו התאהבתי בללוש את הבצק בידיים, לפחות למדתי להרגיש אותו.
מנהל

כאן! זהו ביטוי המפתח "למד להרגיש את הבצק" !!! עכשיו הכל בהחלט יסתדר!
אלבינה
אני מנוי לטמקו הזה אני אלמד את זה אחר כך, אבל עכשיו אין זמן אבל אני אוהב לחם על בצק ישן
ניקוסיה
תניוש!
מתחיל
האם יש להריח אלכוהול עם פוליש או ביגה הכנתי לחם על בצק - ריח של אלכוהול היה נוכח, אבל לא כל כך נמרץ, נעים. אבל לטעמו של הלחם היה אלכוהוליסט לא נעים.
ככה זה צריך להיות? ואתה רק צריך להתרגל לזה? ומה נותן לחם בצק? לא מצאתי הבדל גדול.
קסיו-ג'והא
קראתי אותו בנשימה אחת, מעניין ואינפורמטיבי
מנהל, תודה
$ vetLana
טניה, מה לשנות, תגיד לי, בבקשה:
אני לישה את הבצק (ב- HP), מפרידה חתיכה, מכניסה אותו למיכל, סוגרת אותו בנייר כסף ומכניסה למקפיא.
בפעם הבאה שתאפה לחם: אני מוציאה את המיכל עם הבצק מהמקפיא, מכניסה אותו לתא המקרר. כשהבצק מופשר אני מעביר אותו לשולחן כדי להתחמם. ואז אני מוסיפה את הבצק הישן לדלי HP, שכבר מכיל מרכיבים אחרים.
$ vetLana
שתיקה ... אני אשאל בנושא אחר

כל המתכונים

© מקוקר: המתכונים הטובים ביותר.

מפת אתר

אנו ממליצים לך לקרוא:

בחירה ותפעול של יצרני לחם