פייגואה הוא ברי!נובמבר הוא החודש בו מופיעים פירות על מדפי החנויות והשווקים. פייג'ואה הוא צמח טרופי, יליד דרום אמריקה, אך הוא הובא לטרנסקווקזיה הסובייטית דאז לפני המלחמה.
לפירות היער (שזה מה שנקרא פרי הפיג'ואה) יש טעם חמוץ מתוק וארומת תות-אננס בהירה. הפרי מכיל שמן אתרי בטעם תות-אננס. עם זאת, על מנת שטעם זה יתבטא במלואו, הפירות חייבים להיות בשלים. ואז עיסת הפיג'ואה תהפוך לג'לי ותקבל טעם וארומה אמיתיים. מאפיינים שימושיים במהלך ההבשלה "המלאכותית", על פי הבטחות המומחים, אינם הולכים לאיבוד.
פייג'ואה הוא הצמח היחיד שניתן להשוות לפירות ים מבחינת תכולת היוד. המוזרות של צמח זה היא כזו שהוא מסוגל לצבור תרכובות יוד מסיסות במים, הנספגות בקלות בגוף האדם. אך התוכן של אלמנט זה תלוי במקום בו צמח הצמח, ולא כל הפירות מכילים כמות גדולה מספיק ממנו.
בנוסף למחלות בבלוטת התריס הקשורות למחסור ביוד בגוף, מומלץ להשתמש בפירות של פיג'ואה גם לטרשת עורקים, היפו ואוויטמינוזיס, מחלות דלקתיות במערכת העיכול, דלקת קיבה, פיונלפריטיס.
קליפת הפרי אכילה ויתרה מכך היא שימושית מאוד מכיוון שהיא מכילה תרכובות פנוליות כמו קטכינים ולוקואנתוציאנינים, חומרים פעילים ביולוגית שהם נוגדי חמצון חזקים המסייעים במניעת סרטן. אבל, בעל טעם חריף, מכווץ, הוא מקלקל את "הביצועים הגסטרונומיים" של המוצר. מקלפים את הפירות, מייבשים את הקליפה ומבשלים עם תה.
לפייג'ואה יש מאכל לא רק פירות, אלא גם עלי כותרת של פרחים. הם בשרניים ומתוקים.
ערך האנרגיה:
סחרוב 5.9-12.0%
סיבים 2.0 -4.0%
חלבונים 0.8 -0.9%
חומצות אורגניות 1.0 - 2.4%
חומרים מינרליים 0.5 - 1.0%
ויטמין C 34 מ"ג
יוד 200 - 300 מ"גאפשר להכין סלט עם סלק, רוטב לבשר, סלט פירות, אפשר פשוט לאכול אותו. אתה יכול להכין כל קינוח עם פייגואה. אפשר לאפות עוגה או מאפין. למרות שלרוב מריבה של פיג'ואה, ריבה, קומפוט או קציר גולמי לשימוש עתידי, טוחנים עם סוכר.
פייגואה בסוכר נעשה כך... קוצצים את הפירות (לפי שיקול דעתכם, קלופים או קלופים, חותכים את החלקים ומכבסים היטב), מערבבים אותם עם סוכר. סוכר נלקח בהתאם לתנאי האחסון, אם אתה מאחסן את החומר במקרר בצנצנת עם מכסה זכוכית או מתכת, אתה יכול לקחת בין 700 ל -1000 גרם סוכר לקילו פיג'ואה. אם בטמפרטורת החדר, אתה צריך לקחת יותר סוכר, עד 2 קילוגרם. במקרה זה, המוצר עלול להפוך לציפוי סוכר, אך הדבר לא ישפיע על טעמו בשום צורה. "ריבת פיג'ואה גולמית" זו שימושית מאוד לשיפור החסינות.
מבוסס על חומרים מאתר בית הספר לחיים. ru ו- Vitafruits
עצה ראשונה: את הקליפה, אם היא לא מרירה מדי, עדיף להשאיר אותה - במנות רבות היא מאזנת באופן מושלם בין המתיקות המוגזמת של ריח העיסה השמנת, הסמיך והרך של תותים ואננס.
טיפ שני: בעונה קצרה, עדיף לאכול שלושה פיג'ואים טריים ביום (שלמים, עם הקליפה) - זה יספק לך דרישה יומית לאינדיקטורים רבים של ויטמינים ומינרלים, וגם יחזק את המערכת החיסונית. מה שאף פעם לא מיותר ערב החורף. ובכן, אם חזרת מהשוק עם סל שלם של פיג'ואה, אני אגיד לך אילו ניסים עושים עם הפרי הזה במסעדות בניו זילנד, משם הידע הזה מתפשט למטבחים - הכל נכון, המדינה חדשה, הפרי חדש, וההיסטוריה, כמו שאומרים, מתרחשת עכשיו ולנגד עינינו.
נתחיל בסלטים.נראה כי אפשרות זו היא הנפוצה ביותר, אם כי גם בפרי פשוט "אפרסק, מלון, אננס, פיג'ואה" יש מקום ליצירתיות, להתנסות בתבלינים (נסה לטחון ציפורן בקליפות) וצורות (נסה לאפות אננס עם פייגואה, חותכים לפרוסות דקות, ומוסיפים בזיליקום תאילנדי, צ'ילי וכוסברה). אבל שפים מרחיקים לכת הרבה יותר.
הצלחה גדולה, לדעתי, היה סלט פרושוטו, פייג'ואה בגריל עם אגוזי לוז, רוקולה, גבינת כבשים פקורינו רומנו וחמאת פטרוזיליה. פייגואה בסלט כזה עדיין צריך להיות חם: מברישים את חצאי הפרי בשמן ומניחים למשך שלוש דקות מתחת לגריל, בתבנית אפייה, במילוי קל של מים. ואז שמים כמה רצועות גבינה על כל חצי, עוטפים את הפיג'ואה בפרושוטו.
סדרו את העיצובים שהתקבלו על גבי קני ארוגולה וקשטו לטעמכם בגבינה, אגוזים וכמה טיפות שמן ארומטי. אפשרויות אחרות כוללות סלט פייגואה עם אנדיב מתולתל ואבוקדו, או סלט חזיר חם. באופן כללי, לטענת וין דריבל, מחבר ספר המתכונים של פייגואה הנ"ל, הוא נדהם מהעיצור בין פייגואה לחזיר שהתגלה במהלך הכנת הספר. זה, לדבריו, אפשר להעשיר משמעותית את קטע המנות המלוחות. ובכן, אנו לא מצטערים להכיר בכך בזכויות יוצרים - ולשם כך ננצל את הגילוי: למשל, מטגנים את החזיר הלחם הקצוץ לבר דק, מוסיפים קוביות פייגואה ובצל, מיץ ליים, רוטב סויה ומערבבים הכל, מפזרים שקדים מעל.
אגב, נראה שאנשי היצירה שלנו הגיעו למשהו שהשף הניו זילנדי טרם הגיע אליו: הם החלו לשלב פייג'ואה עם סלק ולהלביש את הסלט לא במיונז, אלא בחמאה.
פייגואה נכנסת גם למאכלים חמים ללא ביישנות, אם כי לעיתים קרובות יותר, בשפה התיאטרלית, היא מוצגת להופעה, ולא מעלה הצגה במיוחד עבורה. אבל לפעמים מתוך כחול מסתבר וביצועים די טובים! לדוגמא, כאשר מכינים קארי עוף מפיג'ואה: עבורו, נתחי עוף מטוגנים במהירות על אש גבוהה, ואז, לאחר הסרת העוף, מטגנים ירקות באותו ווק; מחזירים את העוף, מוסיפים פיג'ואה ותבלינים לפי הטעם; הרוטב שנוצר נשפך על רוטב חריף על בסיס מרק עוף ומבשל על האש 20 דקות נוספות.
אפשר להוסיף פייגואה, למשל, לדולמה מסורתית עם טלה, או להכין איתה ציפוי ריחני לבשר אפוי (עבור האחרונה, מחית הפיג'ואה מאוד שימושית, ועליך לערבב אותה עם מעט סוכר קנים, ג'ינג'ר ושום טרי, צ'ילי ומעט אבקת קינמון). עם קינוחים, הנשמה הניו זילנדית מתחילה לרקוד בכלל. ובעוד המסעדות מגישות קומפוזיציות מעודנות ומורכבות, כמו הפיג'ואה - סורבה ליצ'י שנמס בפה, קינוחים תוצרת בית הם פשוטים וטעימים לא פחות: בין אם זה לפחות מוסים עם ג'לי, לפחות פאי א-לה-שרלוט, אם כי קינוח מועדף רווקות - חותכים את הפירות (במקרה הזה, פיג'ואה, אבל בעצם כל) לקוביות, יוצקים מעל את הרום והקצפת.
נחמד שנוכל לבשל את כל זה באזורנו, ואפילו ללא עלויות חומר מיוחדות (זה לבדו מרמז שפייג'ואה הוא הפרי הטרופי "הביתי" שלנו, ננסה לבשל ריבה מכמה רמבוטנים!). הנסיינים הנואשים ביותר עשויים אפילו לנסות להכין יין מפיג'ואה, כמקובל בקרב תושבי קיץ בניו זילנד. אבל עדיין יש דבר אחד ויחיד שיצטרך ללכת במיוחד לניו זילנד או לפחות לאזרבייג'ן. אלה עלי הכותרת שלו. הם אומרים שעלי כותרת של פיג'ואה אינם רק אכילים, אלא אלוהיים.
יש להם טעם עדין, מעט תפוחי עץ. הם יכולים להיות מטוגנים בשמן עמוק לפריכות, או שאפשר להוסיף אותם לסלט מבלי לקלקל את המרקם המשיי. והם גם מכינים איתם יין - דמיינו יין מעלי כותרת של פיג'ואה עם ריבס!