אוקה רוסית, מרקי דגים
קטגוריה: מנות ראשונות
רכיבים
דג
קשת
שום
פטרוזיליה
עלה דפנה
פלפל אנגלי
מלח
שיטת בישול
נתחיל מדגים קטנים - זו האופציה הראשונה. בואו ונכלול מהרשימה קרפיוני קרוסיאנים, ראד ומרק - הם הכי פחות מתאימים למטרה שלנו. החשוב מכל - רוף ומוט. ראשית, שטפו את הדג מעט - ריר יקר ייתן כוח נוסף למרק. אין צורך למעי את הדג הקטן מאוד, אלא את הגדול יותר, למעי, לשטוף אותו, לשלוף את הזימים עם השורשים (הם מוסיפים מרירות) ולהסיר את העיניים (אין מרק מהם, דרד אחד). מטבע הדברים, לא שכחנו להצטייד בשני בצלים בינוניים, ארבע שיני שום, שורש פטרוזיליה, עלה דפנה, פלפל אנגלי ואפונה, כמו גם מלח, עדיף גדול, לק"ג דגים. זה הכל לעת עתה.
מכניסים את הדג המוכן לסיר, ממלאים אותו במים קרים (2.5 ליטר לק"ג דג), מוסיפים את השורשים הקלופים, הבצל ומבשלים ברתיחה איטית במשך 40 דקות עד שעה. 10 דקות לפני סיום הבישול מוסיפים עלי דפנה, פלפל ומלח. אנחנו מסננים את המרק המוגמר.
כדי להשיג אוזן שקופה, אתה יכול להדליק את המרק עם אריה, אך אבותינו לעתים רחוקות עשו זאת. Ukha הוא המנה העיקרית של השולחן הרוסי הרזה, והביצה הופכת אותה למתונה יותר. לכן נכון יותר להבהיר את המרק בעזרת קוויאר שחור לחוץ או גרגר (אלא אם כן, חבל).
קחו 50 גרם קוויאר וטחנו אותו במכתש, והוסיפו בהדרגה כף מים קרים. אנחנו מדללים בכוס מים קרים, מוסיפים כוס מרק דגים חם, תוך ערבוב, יוצקים בשני צעדים לסיר עם מרק דגים. לאחר שנמזג את החלק הראשון של הסד, האוזן צריכה לרתוח - רק אז ניתן למזוג את השאר. כשאתה רותח שוב, הסר את המכסה מהתבנית, שמור על התבנית על אש נמוכה למשך 15–20 דקות, ואז כבה את האש ותן לאוזן לעמוד במשך 10–15 דקות, כך שהסד ישקע בתחתית. כעת תוכלו לנקז את מרק הדגים לחלוטין ולהגישו על השולחן, לשים חתיכת דג מבושל (זה שאינו מבושל) על הצלחת.
אם ברצונך לבשל מרק דגים "כפול" (טעמו טוב יותר!), ואז הכניס חתיכות פילה מחולקות ממשהו מרשים יותר, למשל זבוב, לתוך המרק המוכן והמסונן מדגים קטנים, ובשל כעשרים דקות נוספות . עבור המרק הראשון, אתה יכול להשתמש לא רק בדגים קטנים, אלא גם בפסולת מדגים גדולים - ראשים, סנפירים, עצמות וזנבות.
לבן, אדום, שחור
בעבר הייתה היררכיה די ברורה של מיני מרקי דגים מדגים שונים. לדוגמא, אוזן העשויה אספ, קרפיון, צ'אב וקרפיון כונתה "שחור"; מציצה, שקע, ראף, דג לבן - "לבן". הכי טעים, כמובן, נחשב ל"אדום "- מחדקן, בלוגה וסטרלט (הם נקראו דגים" אדומים ", כלומר יפים, הכי טובים). מרק דגים "פלסט" היה עשוי מדגים ממורחים מומלחים, מיובשים ומיובשים - הוא נצרב במים רותחים, בהם בישלו בעבר אניס או שומר, ואז הוכנס למים. דג מיובש הלך למרק הדגים "האיטי", נוספו לו פטריות מיובשות או טריות. מהריח הם בישלו מרק דגים "צ'ודסקאיה" או "פסקוב", ממהות (דגים קטנים מיובשים) - "אונגה", מקלה והליבוט - "פומורסקאיה".
האוזן מהבורבוט התפרסמה - "מבויה" ("גברים" - בורבט). ולמרות שבימים ההם לא כולם אהבו אותו - הם חשבו שהבורבוטים אוכלים אנשים שטבעו (איפה אפשר להאכיל כל כך הרבה אנשים שטבעו?), אבותינו אהבו לשים כבד בורבוט באוזן האיסוף (אפשר להשתמש גם בחלב) מבושל במים מומלחים וחומציים עם מיץ לימון. גם הכבד וגם חלב הבורבוט מגיעים לגודלם המקסימלי בתחילת החורף, כך שדשן האוזניים האמיתי הוא עונתי. בבוא העת בהחלט ננסה.קח בורבוט גדול והסר ממנו בזהירות את העור. מרוקמים ומניחים בצד את החלב והכבד. חותכים את העיסה מהעצמות; זרקו את הראש, העצמות, הזנב והסנפירים לתבנית בשינוי קטן ובשלו את המרק הראשון, או, כמו שאומרים, את השומן הראשון.
בזמן שמכינים את הבסיס, בואו נרד לבשר דגים. עוברים דרך מטחנת בשר, מערבבים עם כמה כפות קמח וביצה, מלח ופלפל. מרדדים את הבשר הטחון לרולר בקוטר 3 ס"מ, מכניסים אותו למרק הרותח למשך כחמש דקות, ואז מוציאים אותו, וכשהוא מתקרר חותכים אותו לעיגולים (הוא יהיה עצלן מכדי לחתוך אותו - פשוט הכינו את הקציצות). תנו למרק המתיחות והמוכן שלנו כבר להרתיח לעצמו לאט לאט. טובלים לתוכו חלב וכבד, מבשלים עשר דקות, וחמש דקות עד לבישול, מכניסים שם קציצות דגים. מוסיפים כף צלפים, פרוסת חמאה ויוצקים לצלחות, זורקים 3-4 זיתים, עיגול לימון לכל אחד ומפזרים עשבי תיבול טריים. בואו נגיש לימון לאוזן - מנהג ישן במוסקבה.
אגב, גם מה שמכונה "מרק פקיד מקריבסקי" (היה כזה) היה מבושל בדרך כלל מערבן. בסוף הכניסו לסיר בקבוק מדיירה שם הכינו אותו "לחימום", הוסף מעט יין לאוזן, והשאר, שחומם, הוגש לאוזן. מי אמר משהו על בורבוט? ..
במלכות
אין ספק: דגים מדם אצילי - חדקן וסטרלט - נותנים לאוזן טעם עדין ועדין. אבל אי אפשר להסתדר בלי עושר וארומה, שמופיעים רק בזכות קנסות דגים. בטברנות במוסקבה של המאה ה -19, מרק דגים סטרלטים ודגנים בושלו בוודאי במרק קלוש, בהתחשב בסטורגון טהור מדי, וסטרלט טהור בזבזני מדי. וכספה גרמית חסרת ערך לכאורה באוזן מלכותית מפנקת הפכה לדג חצר שאין לו תחליף.
אם תחליט לבשל משהו דומה, אז אתה לא יכול להסתדר בלי אורחים - להתקשר, להזמין, לא לאכול יופי כזה לבד! עכשיו בואו נסתכל על המניות שלנו. נניח שכבר יש לנו מברשות או מוטות (לפחות קילוגרם). את השאר אנו קונים בחנות - 1-1.5 ק"ג סטרלט או חדקן, כמה בצלים, 3-4 שורשי פטרוזיליה, 3-4 פרוסות שורש סלרי, צרור פטרוזיליה אחת, בצל ירוק, לימון, שמפניה (עדיף ברוט ), 50 גרם קוויאר, מלח.
ברור שקודם אנו מבשלים את אותו המרק מקליפות עם שורשים ובצל. אנחנו משליכים את הקליפה, מסננים את המרק ומבהירים אותו בקוויאר - אל תתקמצנו, אחרי הכל, אנחנו מבשלים את מרק הדגים "המלכותי". מכניסים חתיכות סטרלט או חדקן למרק שקוף (שוטפים, חותכים ומנגבים במגבת), מביאים לרתיחה ומבשלים על אש נמוכה 15-25 דקות, תלוי בגודל החלקים. כמה שניות לפני שמסירים מהאש, מוזגים כוס שמפניה למחבת - הם אוהבים יוקרה של חדקן! מוציאים בזהירות את נתחי הדג, מניחים אותם על צלחות עמוקות, מפזרים פטרוזיליה וממלאים בזהירות במרק דגים מסונן. ליד מרק הדגים המלכותי שלנו, הניחו פרוסות לימון קלוף וזרעים, בצל ירוק קצוץ דק ולחם חם. בוצע! פעמון הדלת מצלצל - פתוח ...
דייגים
כל האמור לעיל, כמובן, טוב - מלח מלח, מרקי דגים, תענוגות חדקנים - אך האם אוזן אמיתית יכולה לקרות ליד שולחן מכוסה במפה עמילן, מוקף קריסטל כסף?! אוזן אמיתית יכולה לקרות רק בתנאים טבעיים - כלומר באופן בלעדי בטבע. זו כבר לא מנה - זו פילוסופיה, טקס, טקס כמעט דתי. ראשית, גם שפים מנוסים וגם גורמה מתוחכמים מסכימים בדרך כלל כי ניתן להכין מרק דגים אמיתי רק מדגים טריים שנתפסו. שנית, יש לקחת מים למרק דגים מאותו המאגר בו הם דגו. שלישית, האוזן חייבת להיות מונשמת בעשן האש. ורביעית, כל הנוכחים צריכים להשתתף בטקס האוזן הנכון.
לדייג לדוג מרק, אותו זוטה הולך, ומדגים אציליים, פייק או פייק מחכים לתורם. בעונה אפשר לתבל את מרק הדגים בחופן פטריות יער, זה יעניק לו טעם מתקתק עדין וארומת יער משכרת.אם המלכוד הוא כל כך, אנו משתמשים באורז מבושל מראש, שעורה פנינה או גריס דוחן - לצורך צפיפות ומגוון. כמובן לא הגבוה ביותר, כמובן, אבל די נסבל, אבל אם לוקחים בחשבון את יופי הטבע, מנת החמצן, משך ההמתנה, התיאבון והוודקה, זה נפלא בהחלט ...
על וודקה. לשפוך חצי כוס וודקה לסיר בסוף או לא זה עניין של כולם, אף אחד לא באמת יודע למה זה נעשה. יש האומרים - "להטמעה טובה יותר של שמן דגים בנוזל", אך אנו חושבים שזה רק חלק מהטקס - דרך לפייס את האוזניים על ידי שיתוף הדגים הקדושים ביותר. עם זאת, במקרה זה, הוודקה תשמש גם כמעין תיבול, מה שמעניק לאוזן מרירות קלה - שונה לגמרי, ולא מפולפל. ואם אתה מוצא בטעות עושר כזה כמו בקבוק אניס ללא היסוס, החלף אותו בוודקה - דגים מכבדים אניס.
והטיפ האחרון: צריך להחדיר את האוזן. הרחק את הקלחת מהאש, כיסה אותה במכסה והמתין עשר דקות. זה הרגע הכואב ביותר - אתה יכול אפילו לשתות את הראשון. או זכור סיפורי דיג בינתיים - אחרי הכל, הם בוודאי "ילכו" כאשר לא נותרה אף מנה אחת של לחות רוח רוח זהובה ...
הערה
טיפים ומתכונים עם תמונות.
חומר המסופק על ידי כתב העת "גסטרונום".
פעם אוזן ברוסיה נקראה כל תבשיל - אפונה ובשר ודגים וביצה. והביטוי "אוזן זין" לא עורר חיוכים. מאז השתנה משמעות המושג, אך מנה זו היא עדיין שיא המטבח הרוסי.
עכשיו אתה לא יכול לבשל את מרק הדגים בלי דגים. עם זאת, לא נקרא לאף מרק דגים. הווהו, עליו אנו מדברים, אינו מתובל בדגנים, קמח, בצל מבושל יתר וכו '. רק תבלינים, ירקות חריפים (אותו בצל גולמי) ושורשים מכניסים אליו. כל השאר הוא רק נגזרות של מרק דגים אמיתי או אוזן, אבל עם כינוי מוגדר מסוים. הוספנו, למשל, תפוחי אדמה וירקות - קיבלנו "מרק דגים", שמנו עגבניות וחמאה - אנחנו אוכלים "מרק דון דגים", גזר קצוץ - מכינים "מרק דגים מתוקים" ... למרות שהאחרון עדיף שלא לעשות: באוזן הקלאסית של פרוטס וגזר לא מתאים, המתיקות שהדגים האלה נותנים למרק זה די.