באופן מסורתי משתמשים ברובוסטה בכל תערובות האספרסו האיטלקיות, אולם מסורת זו מתחילה להשתנות לאט לאט, בין השאר הודות לארנסטו אילי ולנקודת מבטו הברורה כנגד השימוש בה. עם זאת, הרוסטרנים האירופאים אינם מושפעים מהשפעה זו כמו הרוסטרנים האמריקאים, למשל. עצם אזכור נוכחותם של רובוסטה בתערובות יספיק כדי להסיק מסקנה לגבי התערובת. יש הרבה דעות על רובוסטה בעולם, במיוחד בעולם של מה שמכונה "אנשי הקפה".
ישנם מתנגדים נלהבים לשימוש ברובוסטה בכל קפה. הדעה העיקרית, נניח עוד, היא טענתם כי רובוסטה משמשת למטרה אחת בלבד - להפחתת עלות תערובת האספרסו. גורם זה דווקא מעניין את הרוסטרים האיטלקיים ביותר, זה הבסיס לעסק שלהם, זו האסטרטגיה שלהם. הם הופכים אותה לאסטרטגיה לייצור קפה סופרמרקט שיכול לשבת על המדפים במשך שבועות, אם לא חודשים. והם יגידו לך שכל רובוסטה, לא משנה כמה נבחר בקפידה, תוסיף תערובות שונות של טעם קפה לתערובות, כגון: עץ, גומי, שתן חתול, רצפת מרתף מלוכלכת, טעם שקית נייר.
יש עובדה בסיסית בפעולה של רובוסטה, שבשום מקרה לא צריכה להיות אוניברסלית. רובוסטה מעניק לתערובת קרם צפוף ועמיד, טעם לוואי ארוך ובהיר יותר. אך המתנגדים יוסיפו במהירות שטעם הלוואי הארוך הזה רק יענה אותך עוד זמן רב וימצא עובדה זו, בלשון המעטה, עלבון.
קסם של רובוסטה
מגנים רבים של רובוסטה מצביעים על שורשי השימוש האיטלקיים, ומבלים זמן בוויכוח האם הקפה שלהם אמיתי ומסורתי. לטענתם, קרם יציב ועמיד הוא המאפיין המובהק ביותר של אספרסו ומאפשר לו להחזיק מעמד זמן רב יותר. הם יתווכחו איתך שכמות קטנה של רובוסטה שנבחרה בקפידה, בשילוב עם ערביקה "הנכונה", יביאו את ה"גוף "והקרם הרצויים לאספרסו ולא יבחינו במערך הטעם, ובמקביל להתמזג עם הטעם הכללי ולדלל את החומציות בכוס ...
בואו נבין את זה. אף אחד לא טוען שרובוסטה נמצאת בקפה. בואו נסכים שיש רוסטרים איטלקיים, אמריקאים, סקנדינבים * ואירופאים אחרים (* שימו לב ובואו נסכים שכל הרוסטרים משתמשים ברובוסטה כי זה יותר זול מאשר ערביקה, זה נותן יותר קרם אספרסו וחיי מדף ארוכים יותר. יש כמה צליית קפה. חברות באמריקה המאמינות שרק השימוש ברובוסטה מעניק להן את התוצאה והאיכות הרצויות ש- 100% ערביקה לא יכולה לספק.
בין "המורדים" הללו: דייוויד שומר, אספרסו ויוואס, ד"ר דוזף ג'ון, קפה ג'וזומה, מאורו צ'יפולה, קפה ד'ארטה, ג'ון די רוקו, מר. אספרסו וטוני קונקני, קציני קפה ויקטרולה.
סנגורו ועורכו הנוסף של Coffee Review הוא קנת דייווידס. לדבריו, לעתים קרובות הוא משתמש ברובוסטה באיכות גבוהה בתערובות האספרסו שלו ומעדיף אספרסו עם תוכן של 10 או 20 אחוז. דייויד מציין כי הילה שלילית כזו של רובוסטה נובעת מרוב היצרנים המשתמשים במוצר זול למדי, עם עיבוד "גרוע" למדי. הרובוסטה שהוא מוצא אטרקטיבי מספיק מגיעה מהודו, אוגנדה ולאחרונה מקסיקו. זהו רובוסטה שטוף באיכות הגבוהה ביותר.
"פולי רובוסטה הם כמו חור שחור בפילטר קפה, הם מוצצים את כל האנרגיה מהמשקה. אבל באספרסו הם מתפקדים בכיוון אחר. רובוסטה באספרסו מסוגל לקרב הכל וליצור תהודה בטעם. רובוסטה טובה מאוד יכולה להציע תווי טעם חיוביים. בדרך כלל יש תווים של תבלינים ואגוזים. " כאשר דייויד מתערבב ללקוח, הוא בדרך כלל מציע 4 או 5 אפשרויות, וכמעט תמיד הלקוח בוחר תמהיל עם תוכן של רובוסטה.
דייוויד שומר תיאר לנו שיחה עם צלייה איטלקית שקרתה בשנת 1993 במהלך טיול קפה באיטליה. כששאל מדוע האיטלקים משתמשים ברובוסטה כ"מרכיב "לתערובות אספרסו, הסביר הרוסטר כי הרוסטרים כאן עוסקים במציאת רובוסטה ממש טובה שיכולה לייצר את הגוף והשמנת הנכונים באספרסו. שאלת ספקו של רובוסטה הייתה מיותרת, זהו סודו השמור ביותר של המשרד.
"כך התחיל החיפושים שלי אחר רובוסטה רכה ולא גסה", אומר שומר, "והחיפוש שלי מתמקד ברובוסטה באחוזה, מעובדת ביד, נשטפת ונבחרת לאותה איכות כמו ערביקה המשובחת ביותר." שומר מאשר שיש מקום לרובוסטה באיכות גבוהה בתערובות האספרסו שלו.
מאורו צ'יפולה רואה את עצמו כמגן על מסורת אספרסו שלדעתו אבדה אפילו באיטליה. "תערובת אספרסו אמיתית", הוא קובע, "קלוי כהה, עם הרובוסטה 'הנכונה', קלוי בטמפרטורה ובזמן שונה מאשר הערביקה. משולב בפרופורציות הנכונות עם שעועית הערביקה 'הנכונה', שאינן מתנגשות. עם תוכן של 100% יכול לייצר שמנת, אך לא את המרקם. זה אפילו לא המרקם של הקרם, אלא המאפיינים שלו, הנהוגים להערכת הקרם - צפיפות וצמיגות. קשה מאוד לעבוד עם רובוסטה, אפילו קשה יותר עם ערביקה. אבל ברגע שתלמד ותבין מה לעשות עם רובוסטה, זו תהיה תוספת נהדרת לערביקה. "
ג'ון די רוקו נכנס לעסקי הקפה ללא שום הבנה בדבר. כבר מההתחלה הוא היה מעוניין לעבוד עם תערובות בסגנון איטלקי ולפי המסורות האיטלקיות. לשם כך הוא ייבא את רובוסטה ההודית, בתהליך המחקר הבין שגרגרים הודים הם רכים מאוד בטעמם. אחרי שחיפשתי ועבדתי זמן מה, הבנתי שזו תהיה תוספת נהדרת לתערובות שלו. "למה אני לא יכול להשתמש ברובוסטה? רק בגלל שהתחלת קמפיין נגד השימוש בו ברחבי העולם? "
"הדבר המדהים במכונת אספרסו", אומר ג'ון, "הוא היכולת המדהימה של מולקולות מים לחדור לחלק הפנימי של חלקיקי הקפה ולשלוף הרבה שמנים מהשעועית." אחרון חביב, "אם אתה לא מצייר שמנים, אתה לא מכין אספרסו."
100% ערביקה
היריב המפורסם ביותר של רובוסטה בשנים האחרונות היה דון שנהולט, האב המייסד של ה- SCAA (איגוד הקפה המיוחד האמריקני) ונשיא קפה ג'ילי בניו יורק. שונהולט נזכר לפני זמן רב כשפיט מקלפלין, קפה רויאל, ביקש ממנו לנסות קפה יוצא דופן. "הקפה היה כבד וחלק, ללא ארומה או חומציות. היה לו היבט ניטרלי לטעם. כל הגוף היה עמוק, כהה, כבד ועוטף את הפה."
קפה המסתורין התגלה כרובוסטה תאילנדית שטופה, קלויה עד להפסקה השנייה, ואז הוסיף מקלופלין כי ניתן להשתמש בו באספרסו. שונהולט ניסה להתנסות ברובוסטה הזו, אך בסופו של דבר הוא זנח את המיזם הזה. כפי שהוא עצמו אומר: "הופיע אפקט מיותר בכוס, למרות שאני אוהב קצף חלב לאספרסו, סודה עם גלידה ובירה, אבל אני מעדיף לא להחליף את הטעם המקורי של הקפה שלי לבועות אזוטריות בכוס מה פעולה של רובוסטה (* בערך בגלל כמות ומרקם הקרם).
יש תיאוריה אחת על החברים הנלהבים ביותר בתנועה שמתנגדים לשימוש ברובוסטה. העובדה היא שמייסדי תנועת הקפה המיוחדת באמריקה אינם באמת אנשי אספרסו, אלא דמו יותר לחובבי קפה מבושל (בערך צרפתית, מכונת קפה טפטוף, פילטר וכו ') כששאלנו את שונהולט על כך הוא אמר, ששום דבר כזה. "אנו רואים עצמנו אנשים המחפשים את האמת בגרגרים עצמם, ולא בשיטות הכנת הגרגירים הללו."
לבסוף טרק שוהנהולץ את הדלת: "נכון שעברנו על שביל המלחמה עם רובוסטה. נכון גם שהזמנים משתנים. ההצלחה של רעיון הקפה המיוחד שלנו בתחום היא בהחלט מקום להיות בו.אנחנו יכולים לנשום בנחת ולנוח, אולי לא מבחינת העלאת הסטנדרטים, אלא בדוגמה עצמה. "
ג'ורג 'האוול, טים טירה ומאן אלבס מוסרים כמה עובדות ארציות על רובוסטה. "ניסיתי כמה תערובות אספרסו רובוסטה המפורסמות ביותר ולא אכפת לי מהן", אומר טים קאסל. "לדעתי זו גישה להשגת פונקציה ספציפית באספרסו. הפונקציה של קבלת כמות גדולה של קרם, עם טעם של גומי, שלמעשה נועל את כל המאפיינים החיוביים של ערביקה. "
האוול נזכר בפיצוחו של רובוסטה ההודי, שטעם בכנס SCAA בבוסטון ב -2003. אבל הוא מוסיף במהירות: "הטעם הריק והלא ממותק של רובוסטה לא נותן לי את הזכות להשתמש בו בתערובות שלי. זה לא כלי שבעזרתו אוכל להשיג את התוצאה שאני רוצה - אבל זו מתיקות. "
מאן אלבס, הבעלים של קפה מעבדה אינטרנשיונל, מספרת על המקרה של הלקוח שלו שרצה לקבל תערובת עם רובוסטה, אך הטעם שלו באספרסו לא הבחין לחלוטין. באמצעות הרובוסטה האנגולנית הרכה, הוא גילה כי לא ניתן היה לזהות את הרובוסטה, מבחינה ויזואלית או לטעום. אבל ... ברגע שהיחס הגיע ל 10-15%, טעם הרובוסטה התבטא. עד עכשיו הוא מעדיף לעמוד על שלו. אין צורך להשתמש ברובוסטה בתערובות אספרסו, מכיוון שהגורם העיקרי המשפיע על כמות הקרם ואיכותו אינו סוג הפולים המשמשים בתערובת ורעננותם.
ל- Alvs יש גם הצהרה עסקית הגיונית לחלוטין. כאשר בעלי בתי קפה משתמשים בפולי רובוסטה, הם משחקים נגד עצמם אוטומטית. נסו לשתות אספרסו מ -100% ערביקה, לאחר מספר שעות גופכם "יבקש" עוד, וכוס אספרסו עם רובוסטה תספיק לכם כל היום. "אני עובד בעסק שבו אני מתעניין ישירות בעובדה שהלקוח היה מגיע אלי יותר מפעם אחת ביום."
שטח נייטרלי
עד כה, צולים רבים, שממלאים תפקיד מרכזי בסצנת האספרסו האמריקאית, התנגדו להתקפה של קמפיין האנטי-רובוסטה. לדוגמא, העולה החדשה לשוק רוסטרס קפה ויקטרולה בסיאטל. חברה זו לא הייתה מיוצגת בכנס SCAA, ולא נכללה בסיור של קפה סיאטל. עם זאת, מספר עצום של בריסטות, משתתפי הכנס ביקרו בבית הקפה של הרוסטר הזה על מנת לטעום את תערובת האספרסו Streamline המפורסמת של ויקטרולה - עשירה ורכה, בה ניתן לחוש בבירור תווי אוכמניות בשל בסיס הראר האתיופי.
דייוויד שומר עצמו לקח חלק בגיבוש הרעיון של הרוסטרים הללו, מכיוון ששומר משתמש בתכשירים רובוסטה, בעלי החברה הזו בחרו שלא לשנות את הבסיס הרעיוני של תערובותיהם. מהצהרתו של הבעלים המשותף של טוסטלי קונקני, רוסטרס קפה ויקטרולה, נובע: "אנו לא משתמשים ברובוסטה לקרם. רובוסטה טובה, מטוגנת היטב, מציעה טעמים חדשים ומדביקה את כל הטעם יחד וזו האיכות הייחודית של רובוסטה. " יחד עם זאת, טוני לא תומך במלואם במגיני הרובוסטה ואומר כי ההחלטה להוציא את הרובוסטה מהתערובת תמיד נשארת אצלו ואין זו בעיה עבורו.
מומחים ניסו רבים מתערובות האספרסו הטובות ביותר באמריקה, חלקן עם רובוסטה, אחרות מול 100% ערביקה, ולכל אחת מהן האמת שלה. אגב, אחת התערובות הטובות ביותר עם 100% ערביקה נחשבת לתערובת של טים וונדלבו, אלוף העולם 2004 וג'ורג 'האוול, חוות דטררה בסגנון צפון איטלקי. בין התערובות עם רובוסטה, המנהיגים הם: התערובת של דייוויד שומר, תערובת דולצ'ה, כמו גם תערובת האספרסו Streamline Streamline, Caffe D'arte, תערובת פריולי ...
הוויכוח על השימוש ברובוסטה בתערובות יימשך זמן רב, וסביר להניח שהוא לא ייפסק בעתיד הנראה לעין. אנחנו רק יכולים לקוות שבכל שנה יהיו צולים מוכשרים, בעלי בתי קפה ובתי קפה, בריסטות שימשיכו לחפש את האספרסו המושלם.
חוויה רוסית
(מבוסס על חומרי פורום - [קישור] -
כפי שרבים אולי שמו לב, גם הפורום שלנו לא עבר את נושא הרובוסטה והשימוש בו על ידי הרוסטרים הרוסים בתערובותיהם.בדיונים השתתפו נציגי חברות צלייה, בריסטות ואוהבי קפה. אנו מפרסמים את הדעות העיקריות בנושא הפורום "רובוסטה - מיתוסים ומציאות", בואו נראה אם דעותיהם של אנשי מקצוע רוסים חופפות את אלה האמריקאיים ובאיזו מידה הצדדים לא מסכימים.
אני אעשה הזמנה מיד, הנושא הועלה על ידי משתמש רשום - [קישור] -, ג'נטלמן בעל שם בדוי תראה, מי האדם הזה ואיזו חברה הוא מייצג טרם התגלה. עם זאת, דעתו היא דעתו של איש מקצוע, מבוסס ומוסמך, לפחות לפי שיקול דעתי האישי בלבד. אז הדעה:
מבט הוא האויב של רובוסטה:
“דעתי: יש צורך ברובוסטה רק כדי להוזיל את עלות התערובת, בעוד שאיכות המשקה יורדת משמעותית. אני מצדיק את הנקודות:
1. קרמים. כן, לעבוד עם רובוסטה קל יותר, הקרם עצמו מתגלה כמפואר יותר. מכיוון שלגרגר הרובוסטה יש צפיפות נמוכה יותר. אבל הקרם עובד נהדר על תערובות של ערביקה טרייה, אם אתה יודע לעבוד עם טחינה. קנו ונסו זאת בעצמכם. ויחד עם זאת, המשקה הרבה יותר טוב בטעם, בארומה, וזה מה שהקונה צריך.
2. צפיפות המשקה - אני מסכים. המשקה הופך להיות צפוף משהו. אך ניתן להשיג את התוצאות הטובות ביותר על ידי עבודה עם מידת הצלייה של ערביקה. הדבר תקף גם למרירות, אם כי אצל רובוסטה מרירות סבירה יותר.
3. רובוסטה שטופה. כן, זה טוב יותר מאשר טבעי ויפה יותר למראה. אך עדיין מדובר בדגן נמוך באיכותו מאשר ערביקה מיוחדת. ומזיק יותר לבריאות. וזה עדיין משפיל את תכולת המשקה. מי לא מאמין - לשתות בנפרד רובוסטה כזו במעיל ולהשוות עם ערביקה. באספרסו ההבדל באיכות, בעיקר בתערובות, לא מורגש כל כך, אך רובוסטה עדיף כשמכינים אותו בלחץ של 9 אטמ '. לא הופך להיות חד משמעי. והמעיל יראה הכל כמו שהוא.
4. הטעם טוב יותר עם רובוסטה. ניפיגה ככה, אם אתה שותה קפה הרבה זמן ומתחיל להבין אותו פחות או יותר, אז האיכות הטובה ביותר של אספרסו מתערובת של ערביקה ברורה. כיום, רוב האנשים שאומרים כי יש צורך ברובוסטה פשוט שמעו את זה ממישהו, אך לא הגיעו לכך בעצמם כתוצאה מצריכת קפה לטווח הארוך. קל יותר לחזור על מה ששמעת במבט חכם מאשר להבין זאת בעצמך. ואיך יכול רכיב לשפר משקה, שהוא בתחילה גרוע יותר באיכותו, בטעמו, בארומתו ובהרכבו?
5. הרכב כימי. איש אינו מדבר על ההרכב הכימי של רובוסטה. ואם מישהו מעוניין, אז רובוסטה נחות מעראביקה בכל המאפיינים. יותר קפאין, חומציות גבוהה יותר, שמנים אתריים פחות ארומטיים, מאפייני טעם גרועים יותר. והוא גדל ונקצר בכמויות גדולות, הוא צומח מהר יותר וקל יותר. מבחינה היסטורית, הוא החל להתווסף לתערובות לאחר שהתעורר הצורך להילחם במתחרים ולהוזיל את עלות המוצר, כמו גם לענות על הביקוש הגובר בשוק. אתה עדיין צריך להתעסק בערביקה, הזנים הטובים ביותר שלה צומחים בגובה, מבשילים לאורך זמן, דורשים השקעה עצומה של ידע ומאמץ. ואז זה נאסף וממוין ידנית. ורובוסטה נקטפים בדרך כלל בכמויות גדולות, מעובדים בזול, כיום הספק הגדול ביותר שלה הוא וייטנאם. באופן כללי, רובוסטה הפך פופולרי במיוחד לאחר פיתוח והטמעה של שיטה להכנת קפה נמס, שכיום שותים יותר מכל במדינות לא מפותחות עקב עוני. רובוסטה אפשרה להגיש קפה זמין לעניים, ולהרחיב משמעותית את שוק המכירות. כיום, במדינות מפותחות, צריכת הרובוסטה הולכת ופוחתת, אנשים שותים ערביקה טובה ומתפתחות תוכניות המסייעות לחקלאים לשפר את איכות התבואה. באותה איטליה החלו להשתמש באופן פעיל ברובוסטה לאחר המלחמה, הם עצמם כותבים על כך, מכיוון שהם לא יכלו לקנות ערביקה טהורה בגלל עוני. כנראה שעדיין לא התרחקו מהמלחמה.
לכן, אני בטוח שרובוסטה היא רק כלי להתחרות בשווקים שבהם אנשים עדיין בקי בקפה בגלל עוני. והמאבק הוא על חשבוננו, הצרכנים, שמגיעים לבתי קפה מקבלים מוצר באיכות נחותה, אך משלמים כמו עבור משקה איכותי. ובסוף הם מפסיקים לשתות קפה, כי זה פשוט לא טעים. "
האדם הבא שמעורב ישירות בייצור קפה. הבעלים של חברת קפה טרי, אולג גרישונקוב.
DonPino - בצד של רובוסטה:
"בואו נבין את זה לגופו של עניין.
כשעבדתי כמעט 13 שנים במונטנה, הייתי גם בטוח בדוגמת ההנחות שאספרסו הוא הכי מגניב של 100% ערביקה, אבל לפני שנתיים שיניתי את דעתי ורעיוני לגביו. וזו הסיבה, רובוסטה שטופה, במאפייניה, איננה נחותה הרבה יותר מהטובה, למשל, ערביקה הברזילאית, ובמחיר היא יקרה עוד יותר.
ערביקה מיוחדת, לצערי הרב, במדינה הזו, לאף אחד אין ואינו משתמש. כן, אנחנו לא מעבדים את ערביקה גרועה, אבל זו לא מעט מומחיות. בשאלת המחיר, אם בתערובת האחרונה שלי, שבה יותר מ -25% מהגלפגוס (35 דולר בסוף הייצור), מכילה רובוסטה שטופת 10%, והתערובת כוללת עוד 3 ערביקה לא זולה, אז סליחה איך רובוסטה יכול להשפיע על עלות התערובת ...
אני בהחלט מסכים שהדומיננטיות של ספקים זרים, ולא הטובים שבהם, מעצבת כעת את טעמו של הצרכן שלנו, וכי, במיוחד בתערובות איטלקיות עם רובוסטה ויאטנמית זולה, זה עד 60%, זה אסון. אבל כאן, קודם כל, האשמים הם הקונים שלנו, שבאופן טבעי המחיר הוא במקום הראשון ואז נעניק ציוד, כוסות, כפות ו ...
אני לא חושב שאגלה סוד גדול שלרוב הספקים יש מחיר קנייה של לא יותר מ 5-6 יורו לק"ג, ואתה יודע כמה הם מוכרים. למדתי את כל הנושאים האלה בפירוט רב, אז אני מדבר בביטחון לא מבוטל. אבל אספרסו ממש טוב, למשל אילי, זה איך זה עולה, תודה לאל. "
יורי פופוב - גמר אליפות העולם למבחני גביע העולם, 2004
גבר עם כף - נייטרליות:
"הערך של המוצר" קפה "הוא בעושר הטעם ובמאפייני הארומה שלו. זה בלתי מושג לחלוטין מדגן הקציר הישן והצלייה "הישנה". הרבה יותר קשה לעבוד עם קפה טרי, בלי לשאול שאלות. זה מוצר חי (אנחנו קצת מבאסים). המסעדן עצמו, כאן אתה צודק לחלוטין, חייב להחליט מה הוא צריך - איכות בינונית מתמדת או מאבק נצחי עם הבריסטה על כוס האספרסו המושלמת. העסק שלי, כספק, הוא לספק בחירה ולא לפספס את הלקוח. "
אולגה מליק-קרקוזובה - בריסטה, אלופת רוסיה 2004, באריסטה חינוך וייעוץ
Karakozz - נייטרליות:
"היחס שלי לרובוסטה. לא אכפת לי להוסיף אותו לתערובת. אם מישהו אוהב את זה, שייתן לו לשתות. בשנה האחרונה אני מפסיק ליהנות מזה (אולי זה פשוט לא היה הקציר הכי טוב). באשר לקרם, ערביקה לא תקציף כמו רובוסטה. אבל קפה טרי, אפילו 100% ערביקה, הוא עדיין קרמיטי. נראה לי שכל רכיב בתערובת צריך לשאת את עומס הטעם. הוספת רובוסטה רק לשמנת היא טיפשה. לטעמי, אני חוזר ואומר, היא לא ממהרת אותי השנה. אהבתי את זה בעבר, אבל זה סיפור אחר לגמרי. "
ניקולאי יאלנסקי - מומחה בעבודה עם מגזר HoReCa, קפה מונטנה, סנט פטרסבורג
ניק-איי הוא האויב של רובוסטה:
"העובדה שערביקה באיכות גבוהה יותר טובה מכל תערובת עם רובוסטה היא עובדה! ואני מסכים לחלוטין עם דעתו של לוק. והבעיה היא לא רק שהשוק מוצף בתערובות זולות, אלא אולי השאלה הדוחקת ביותר היא שיש מעט מאוד בריסטות טובות במפעלים שלנו. הם יוכלו לא רק להכין אספרסו טוב או קפוצ'ינו, אלא גם להסביר למבקר מה ההבדל בין ערביקה לרובוסטה, מה הם אוכלים עם מה ומה כל אחד מהם נושא בפועל. ואתה צריך לעבוד עם הקונה, וזה מאוד רציני היום, כי 95% מכלל האוכלוסייה שלנו רגילים לטעם הבלוט של משקאות קפה, והם פשוט מפוחדים מעושר הטעם והארומה של הערביקה האיכותית "
אלה דעותיהם של חלק מהשחקנים בשוק הקפה בארצנו. אנו מקווים שמאמר זה ייתן לך את הנתונים הדרושים כדי לקבוע את עמדתך, ויעצים אותך לשתות קפה טעים, אורייני וכנה מדי יום.